Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Verkar inte vara en toppendag på sas operations idag.
Arn-cph, gick förbi gat:en och hörde att de ropade efter 7 (!) frivilliga som kunde ta ett senare flyg.

Nu gate:en bredvid ropar UME ut att man letar efter ... (paus medan hon räknar, ser hur hon räknar tyst men ger upp efter en stud) .. frivilliga som kan ta ett senare flyg mot ersättning.
Någon anmäler sig och nu gissar jag att de kommer att vägra ett antal när voarding öppnar

• Gilla
Reactions: pep
Arn-cph, gick förbi gat:en och hörde att de ropade efter 7 (!) frivilliga som kunde ta ett senare flyg.

Nu gate:en bredvid ropar UME ut att man letar efter ... (paus medan hon räknar, ser hur hon räknar tyst men ger upp efter en stud) .. frivilliga som kan ta ett senare flyg mot ersättning.
Någon anmäler sig och nu gissar jag att de kommer att vägra ett antal när voarding öppnar
Sist jag hörde dem be om frivilliga var det nästan löjligt låga summor de erbjöd som tillgodohavande. Vet du vad summan var nu?

• Gilla
Reactions: pep

SK989jr ska flyga till Umeå idag och det är tydligen så att alla SAS flyg dit idag är fullbokade (totalt sex flyg). Liksom alla flygen imorgon före kl. 18...

Det är kanske så att de med årskort (och som genom sitt EBG/EBD har garanterad plats vid bokning upp till 48 timmar före avgång) orsakar en hel del överbokningar.

Last edited:
SK989jr ska flyga till Umeå idag och det är tydligen så att alla SAS flyg dit idag är fullbokade (totalt sex flyg). Liksom alla flygen imorgon före kl. 18...

Det är kanske så att de med årskort (och som genom sitt EBG/EBD har garanterad plats vid bokning upp till 48 timmar före avgång) orsakar en hel del överbokningar.
Samma till Luleå, allt fullbokat (även med norsken).

Vet inte vad de bjöd. Var sugen en pytteliten stund tills jag kom på att jag hade ju lyckats byta till den tidigare avgången som diamond.
(Vilket var lustigt dör det verkade bara finnas en plats, efter att mitt byte gick igenom försvann flighet från försäljning)

Fullt med deadheading eller off duty crew. Åtminstone 5 i plus. En crew stod och väntade i gate och agenten fixade honom en plats medan jag stod och väntade

Toppen