Senaste nytt

Inbjudan till VIP på Radisson för EBG och EBD

Fått denna, men när man klickar på länken så går den bara till en generisk sida om förmåner? Skulle gärna ta chansen med detta, då jag verkar bli någon natt ifrån annars.

Samma här, fått mailet men klickar man på läs mer syns ingenting. Detta hade varit toppen om det går att få till bibehållen VIP på bara en natt till!

Likadant mail samma fråga, jag har ombokat vissa vistelser från Hilton till Radisson
Kommer att bo på två olika Radisson måndag och tisdag nästa vecka få se vad som händer efter det.
Jag bokade om min vistelse i Tyskland nästa helg då priset hade sjunkit 4€/natt så då kan jag nu "claima" det i efterhand att jag väl har bokat en vistelse som är inom "kampanjen" eller vad man nu ska kalla det efter att mailet gick ut.

Vet inte om fler har fått denna, men hur tolkar ni det? Att det räcker med en till vistelse för att behålla VIP?

Så nu är frågan om det kommer räcka med en bokning jag gjorde förra veckan för nästa vecka kommer duga för återkvalificering eller om jag måste boka efter detta mailet kom.
Man hade ju uppskattat lite T&C...

(Länken 'Läs mer' leder bara till en generisk sida om medlemförmåner för dom olika statusarna.)

Visa bifogad bild 165346
Samma här, fått mailet men klickar man på läs mer syns ingenting. Detta hade varit toppen om det går att få till bibehållen VIP på bara en natt tiJag saknar 9 nätter för att nå 20 och de har jag bokat till den 32 augusti
Hur många saknar ni för att nå 20 nätter jag saknar 9 till den 31 augusti men det har jag bokat

Vet inte om fler har fått denna, men hur tolkar ni det? Att det räcker med en till vistelse för att behålla VIP?
Jag fick en sådan förra året och tolkade den så. Det var fel. Det var den gången inget erbjudande utan handlade bara om att "om du inte bokar en vistelse så får du ju inga förmåner för du bor inte på ett hotell".

Kombination av dålig formulering från början och usel översättning till svenska tolkade jag det som den gången.

Det kan vara annat nu såklart men den ser väldigt väldigt lik ut.

Jag fick en sådan förra året och tolkade den så. Det var fel. Det var den gången inget erbjudande utan handlade bara om att "om du inte bokar en vistelse så får du ju inga förmåner för du bor inte på ett hotell".

Kombination av dålig formulering från början och usel översättning till svenska tolkade jag det som den gången.

Nu står det ju iofs ”behåll alla dina Vip-förmåner”, inte utnyttja eller liknande. Behåll kan bara tolkas som att de är kvar efter att ens period går ut.

Nu står det ju iofs ”behåll alla dina Vip-förmåner”, inte utnyttja eller liknande. Behåll kan bara tolkas som att de är kvar efter att ens period går ut.
Så här såg mailet ut jag fick förra året.

Screenshot_20250528-195009.png

Det betydde alltså inte att man fick förlängt efter en vistelse utan jag blev direkt nedgraderad.

Notera att de skriver om belöningar. Inte om status eller nivå. Jag tror det är usel översättning som får den ett bli "behålla". Det handlar snarare om det i sista meningen alltså att man ska utnyttja förmånerna så länge man har kvar statusen.

Så här såg mailet ut jag fick förra året.

Visa bifogad bild 165356

Det betydde alltså inte att man fick förlängt efter en vistelse utan jag blev direkt nedgraderad.

Notera att de skriver om belöningar. Inte om status eller nivå. Jag tror det är usel översättning som får den ett bli "behålla". Det handlar snarare om det i sista meningen alltså att man ska utnyttja förmånerna så länge man har kvar statusen.
Skulle förklara varför länken är värdelös, haha.

Precis samma för mig

Toppen