Senaste nytt

Inbjudan till VIP på Radisson för EBG och EBD

Hej. Tänkte boka Radisson i Nairobi i september. Min VIP status (sen matchningen förra året) går ut nu sista augusti.

Ringde supporten bara för att se om det går att göra något men han (engelska supporten kom jag till) påstod att vi kommer ha VIP förmånerna under våran vistelse så länge vi bokar nu under Augusti innan statusen går ut.

Det kan väl inte stämma va? Bör vara den statusen man har vid inchecknings tidpunkten?
Tittade just i min Radisson app. Där står det "Your tier updates on 08/25, book and stay now to keep your tier status. Please note that if you have booked the required number of nights/stays, your tier won't change".

Låter som om du "kanske" kan göra en fuling och boka en massa nätter som kommer efter din Nairobi resa. Njuter av VIP i Nairobi, sedan avbokar de andra nätter när du har kommit hem. Sedan om det är något du känner dig bekvämt med är en fråga.

Fick vi alla olika slutdatum på VIP statusen? Min verkar inte gå ut fören Augusti nästa år
Om du inte hade status fick du två år, hade du status (även deras cornflakes 3-4 vistelse status), fick du ett år. Det är vad jag minns i alla fall. Jag fick således ett år av VIP (hade redan premium som var kvar efter guld från tidigare statussystem som i sin tur var matchad).

Precis min tanke med. Va mer ifall Radisson av nån skum anledning jobbade annorlunda haha
Medvetet gör de det nog inte. Men deras system är ju ännu sämre än sas så det är inte alls omöjligt att det blir så ändå om du inte petar i bokningen.

På en del hotell går det ju tex inte ens att boka med frukost när man är vip eftersom den ingår. I u det är mycket möjligt att den då landar som bokning inklusive frukost till hotellet.

Men det är inte något jag skulle räkna med, oberoende av vad kundtjänst säger, såklart.

Tittade just i min Radisson app. Där står det "Your tier updates on 08/25, book and stay now to keep your tier status. Please note that if you have booked the required number of nights/stays, your tier won't change".

Låter som om du "kanske" kan göra en fuling och boka en massa nätter som kommer efter din Nairobi resa. Njuter av VIP i Nairobi, sedan avbokar de andra nätter när du har kommit hem. Sedan om det är något du känner dig bekvämt med är en fråga.
Det känns dock ännu mycket mindre troligt :) det är nog snarare ett fall av deras vanliga otydlighet.

Toppen