adhoc76
Medlem
Ok. Har bara gått fem dagar än så länge så jag avvaktar lite till.Har till och med hänt att jag fått ser samma dag men det är ovanligt
Ok. Har bara gått fem dagar än så länge så jag avvaktar lite till.Har till och med hänt att jag fått ser samma dag men det är ovanligt
Svarar på mitt eget inlägg. Radissons support svarade att det är t o m 31 augusti som gäller, alltså sista i den månad då medlemsåret upphör.Någon som vet?
Gött när det funkar med status!När jag anslöt till matchningen insåg jag inte än hur radikalt Stordalen skulle slakta sitt program. Det motiverade extra att styra om till Radisson. Där får man ju knappt några poäng eller något för sina poäng längre heller. Det gick fortare än jag anade och nu är VIP säkrat ett år till!
Bemötandet har varit bra till mycket bra och jämnare bra än hos Strawberry. Välkomstgåvor har funnits på alla förutom två vistelser på lägenhetshotell (i Amsterdam och Dubai).
Frukostförmånen har funkat utan knussel även för 3-åringen och sist i Göteborg även för kompis med två barn i ett till rum i bokningen. Vi bor nästan uteslutande privat och frukostförmånen och rabattboostern gör att Radisson har varit mycket prisvärd jämfört med sina konkurrenter.
Oklart om vi lyckas upprätthålla VIP in i 2027. Vi kommer inte välja resor utifrån hotell, men i just mitt fall har Radisson vunnit på att erbjuda matchningen.
Nej knappast, två liknande upplevelser på två olika hotell i Spanien. Däremot blev det en väldig fart och helt annat bemötande när jag till slut talade om att jag är VIP inklusive telefonsamtal till rummet med beklagande och fråga om rummet var till belåtenhet. Detta efter två gånger extremt långsam och ointresserad incheckning.så kanske bara tillfällighe
Jag har också haft stor nytta av VIP statusen. Bra priser med fri frukost och bästa tillgängliga rum på hotellet. 15% rabatt på maten är också ett stort plus. Enda minus är väl att poängintjäningen är närmast obefintlig.När jag anslöt till matchningen insåg jag inte än hur radikalt Stordalen skulle slakta sitt program. Det motiverade extra att styra om till Radisson. Där får man ju knappt några poäng eller något för sina poäng längre heller. Det gick fortare än jag anade och nu är VIP säkrat ett år till!
Bemötandet har varit bra till mycket bra och jämnare bra än hos Strawberry. Välkomstgåvor har funnits på alla förutom två vistelser på lägenhetshotell (i Amsterdam och Dubai).
Frukostförmånen har funkat utan knussel även för 3-åringen och sist i Göteborg även för kompis med två barn i ett till rum i bokningen. Vi bor nästan uteslutande privat och frukostförmånen och rabattboostern gör att Radisson har varit mycket prisvärd jämfört med sina konkurrenter.
Oklart om vi lyckas upprätthålla VIP in i 2027. Vi kommer inte välja resor utifrån hotell, men i just mitt fall har Radisson vunnit på att erbjuda matchningen.
Visa bifogad bild 162649
Incheckningen har varit blandad och har inte sett någon fungerande VIP kö. Sällan jag har sett det funka hos andra kedjor, några Hilton och Marriott har uppstyrde köar och då funkar det men inte alltid statuskön har varit snabbare då heller. Ofta för många statuskunder eller så tar de massa tid för att de har väldigt specifika önskemål och do-you-know-who-i-am frågor (jag har minsann 500 Hilton nätter och jag ska ha balkong i österläge i ett rum där min hund får vara).Gött när det funkar med status!
Jag har bara ett par datapunkter, så kanske bara tillfällighet, men har inte haft de stora upplevelserna som VIP på Radisson. Nu senast på Radisson i Gdansk där det inte gjorde någon skillnad. Ex. ställde mig i VIP-kön vid incheckning, som var obemannad. Var fullt tryck vid incheckning (inte ens en minut early check in möjligt), vilket typiskt är tillfället då man uppskattat en gräddfil som statuskund. Istället fick jag sneda blickar från personalen som efter några kunder motvilligt dirigerade mig förbi köttmuren av incheckande gäster (efter trånande blickar från en rastlös VIP-kund ). Har inga problem med att stå i kö, men då kanske man skall ta bort förmånen/skyltning. Ingen uppgradering. Ingen late check out. </suragubben_rant>. Fick ett par kolor som welcome amenity, så det var kanske där status kickade in
Kanske bara ett dåligt exempel. Så - nu har pulsen lagt sig igen...
Noterade också att flera hotell verka ha system där det inte syns eller inte syns bra, så jag nämner det numera diskret om de inte kommer på det själv på 2-3 minuter.Nej knappast, två liknande upplevelser på två olika hotell i Spanien. Däremot blev det en väldig fart och helt annat bemötande när jag till slut talade om att jag är VIP inklusive telefonsamtal till rummet med beklagande och fråga om rummet var till belåtenhet. Detta efter två gånger extremt långsam och ointresserad incheckning.