Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Är det så att sträckan MAD-CUN flygs av Air Europa så att det därför blir dubbla poängkostnaden? I så fall skulle det stämma om det bokades som enkelresor (60% av t/r-kostnaden). Men eftersom ni ska flyga 3 personer och har 2 vouchers så antar jag att du ska boka allt som en t/r och då borde det bli 130k+35k=165k per person (innan voucher).
Stämmer det var den som spökade. Tack då fick jag ihop rätt kalkyl.

• Gilla
Reactions: Gus
Någon som har koll på ungefär vad skatter och avgifter landar på totalt vid en poängbokning med Skyteam ARN-DXB tur och retur med 1 mellanlandning i CGD?

Om SAS verkligen är medvetna om problemet (på riktigt) borde de göra allt för att lösa det. Att ha en kass kundtjänst är dåligt för alla. Både för ”poängjägare” och för vanliga kunder… och inte minst för SAS själva.

Jag tror inte SAS vill ha en bra kundtjänst för bokning av Sky Team partnerawards. De vill nog avskräcka folk från att våga försöka sig på att boka Sky Team partnerawards, så de blir tvungna lägga poängen på SAS-awards eller muffins istället.
Det ligger nog en viss sanning av detta.
I det stora hela så är "boka partner award" en väldigt liten del av alla support frågor som kommer in, även om det för oss som vill boka detta är något av det viktigaste att kunna göra.
Det ger mycket badwill för oss, men att lösa detta kanske är ännu dyrare, eller att det inte finns budget för det.

Man brukar ju säga att man gör en 80/20 prioritering, se till att det fungerar för det som står för 80% av volymen, så får man ta resterande 20% senare.

Tydligen är det "svårt" att bygga ett webgränssnitt för att låta oss göra detta själva. Drömmen hade ju varit om man kunde söka och boka allt själv och göra förändringar, men det är nog långt bort tyvärr.

Någon som har koll på ungefär vad skatter och avgifter landar på totalt vid en poängbokning med Skyteam ARN-DXB tur och retur med 1 mellanlandning i CGD?
Gör en provbokning via tex ita matrix så ser du hur mycket avgifter är på en vanlig revenue bokning, samma kostander borde tillkomma på en award.
1747829925749.png

Ni som inte har fått feeder-flights tilläggning biljetterade inom 24-timmar och där dessa (feeder-flighterna) inte längre finns tillgängliga, har ni åtminstone fått full återbetalning på "huvudresan" eller har de hänvisat till det endast är 24 timmars öppet köp och behållit Sky Team bokningsavgiften på 450 SEK?

Jag tror inte SAS vill ha en bra kundtjänst för bokning av Sky Team partnerawards. De vill nog avskräcka folk från att våga försöka sig på att boka Sky Team partnerawards, så de blir tvungna lägga poängen på SAS-awards eller muffins istället.
Tror det ar lite val konspiratoriskt men det ar enormt frustrerande. Dessutom vore de ganska ensamma om att de vill ha folk ringandes in till en bemannad kundtjanst, ibland i timmar, for att losa de mest elementara problemen. Knappast gratis. Daremot som namnts ar det nog inte hogsta prioritet att fa fram en battre losning. Framforallt eftersom EB troligtvis sjunger pa sista versen. Skulle ch11 resulterat i ett mer "sjalvstandigt" SAS, utan flygbolagsagare tror jag detta skulle fatt storre uppmarksamhet internt. Finns ingen som helst vinnare i detta haveri. Dock ar ju den egentliga grundorsaken det obefintliga utbudet vilket gor att folk vander ut och in pa sig sjalva och support for att hitta nagot.

Hej,

Har gjort följande bokning:

ARN-AMS KLM Eco
AMS-LCY KLM Eco
LHR-CUN Virgin Business
///
JFK-LHR Virgin Business
LCY-AMS KLM Eco
AMS-ARN KLM Eco

På både SAS och KLM:s hemsidor finns bokningen i sin helhet och står som confirmed, men går jag in på Virgin syns inte ARN-AMS utan det står att utresan sker från AMS, i övrigt är allt korrekt. Jag kan gå in och välja säte på benen med Virgin men när jag valt får jag felmeddelande att sätet är upptaget trots tom seat map. Kan något ha blivit knas med bokningen?

Hej,

Har gjort följande bokning:

ARN-AMS KLM Eco
AMS-LCY KLM Eco
LHR-CUN Virgin Business
///
JFK-LHR Virgin Business
LCY-AMS KLM Eco
AMS-ARN KLM Eco

På både SAS och KLM:s hemsidor finns bokningen i sin helhet och står som confirmed, men går jag in på Virgin syns inte ARN-AMS utan det står att utresan sker från AMS, i övrigt är allt korrekt. Jag kan gå in och välja säte på benen med Virgin men när jag valt får jag felmeddelande att sätet är upptaget trots tom seat map. Kan något ha blivit knas med bokningen?

Haft samma på 3 bokningar där resan innehåller VS. Alla ben syns hos SAS/KLM/AF men saknas något hos VS.

Toppen