Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Nu fick jag precis nytt mail om att skatterna räknats om och skillnaden betalats tillbaka på en av de två bokningarna. 379 kr per resenär billigare att åka från ARN istället för från CPH.
Efter ytterligare samtal är nu 379 kr/pers återbetalda även för andra bokningen. Agenten, som verkade ha ovanligt bra koll på skatterna, "bekräftade" också att avgiften för att lägga på feeder till CPH från ARN är 250 SEK. SAS webbsida kan tolkas som 750 SEK, och jag fick betala 220 SEK så den delen var inget jag började prata högt om :confused:

Efter ytterligare samtal är nu 379 kr/pers återbetalda även för andra bokningen. Agenten, som verkade ha ovanligt bra koll på skatterna, "bekräftade" också att avgiften för att lägga på feeder till CPH från ARN är 250 SEK. SAS webbsida kan tolkas som 750 SEK, och jag fick betala 220 SEK så den delen var inget jag började prata högt om :confused:
750kr är ändring av resmål.
150-250kr är för tilägg av anslutningsflyg.
Hårfin skillnad men ett par hundringar i skillnad per person att ”spara”.

Ibland behöver vi poäng jägare också hoppa ner från våra höga hästar och inse att sas inte snurrar runt oss.

På vilket sätt skulle folk som utnyttjar systemet, maximerar kickback vara en spelare som SAS kommer lyssna och buga och bocka för?

Ibland är det bättre gå under radarn och bita ihop, även om kundtjänst just nu oftast är ett skämt (men några guldkorn).
Bonuspoäng tjänas ihop genom hög spend alt frekventa flygningar, det är inget som sker gratis. SAS tjänar bra på detta oavsett och är bereonde av trogna kunder. Har svårt att se varför SAS inte skulle bry sig om vi får sitta timtals i telefon med kundtjänst och allt som oftast göra x antal HUACA innan det blir rätt och med risk att det det "fel" dvs att segment/resor avbokas i brist på biljettering... Vet inte om det är några höga hästar och hur vi utnuyttjar systemet?

Kortare efektivare samtal med mindre felprocent ligger nog i allas intresse. När vi väl bokar så vill vi bara att det skall bli rätt. Sedan hur jakten på dessa poäng ser ut utanför SAS det är en helt annan sak.

Bonuspoäng tjänas ihop genom hög spend alt frekventa flygningar, det är inget som sker gratis. SAS tjänar bra på detta oavsett och är bereonde av trogna kunder. Har svårt att se varför SAS inte skulle bry sig om vi får sitta timtals i telefon med kundtjänst och allt som oftast göra x antal HUACA innan det blir rätt och med risk att det det "fel" dvs att segment/resor avbokas i brist på biljettering... Vet inte om det är några höga hästar och hur vi utnuyttjar systemet?

Kortare efektivare samtal med mindre felprocent ligger nog i allas intresse. När vi väl bokar så vill vi bara att det skall bli rätt. Sedan hur jakten på dessa poäng ser ut utanför SAS det är en helt annan sak.
Det var inte det du skrev initialt, där pratade du om Revenue och kontakta HK.

I övrigt håller nog de flesta med om att kundtjänst nu inte är ens i närheten av bra. Att det krävs 10 samtal för att lösa en bokning, göra ändringar som sen inte biljetteras osv. Det är inget annat än IG i betyg. SAS skapa sig själva extrema kostnader då kundtjänst måste skalas upp enormt för att alla måste ringa flera gånger.

Hur folk tjänar poäng är ju olika, men den största delen poäng kommer ofta från inbjudningar och det krävs inga flyg eller spend för att dra in 135-200k poäng per år.

Pajkastning löser föga. Jag tror att de flesta här vill att SAS ska bli bättre på att hantera sina kunder. Frågan är om det finns något vi kan göra för att påverka detta (och då menar jag någonting realistiskt som faktiskt gör skillnad… förutom att lämna SAS)?

kanske en något udda fråga, men har bokat en EB-resa till svärföräldrarna som kommer på besök från grannlandet. Tänkte överraska dem med en flaska champagne och nötter som jag förbeställt och betalat för, men hittar inte detta alternativ. Är det för att inte jag själv står som resenär på bokningen, eller kan det vara något annat? Någon som har erfarenhet? Och slutligen, jag får inte chatten på SAS hemsida att fungera (knappen verkar vara inaktiv). Stämmer det?

Pajkastning löser föga. Jag tror att de flesta här vill att SAS ska bli bättre på att hantera sina kunder. Frågan är om det finns något vi kan göra för att påverka detta (och då menar jag någonting realistiskt som faktiskt gör skillnad… förutom att lämna SAS)?
Du kan ju skicka in en synpunkt, men oddsen att de gör något med det är nog lägre än att vinna en miljon på triss.

SAS är inte omedvetna om problemet direkt, då detta lär synas på deras CSAT score.
SAS läser även här inne och på diverse Facebook sidor, så de har nog inte missat problemet.

Att du skulle få ett samtal med kundtjänst ansvarig eller att 10 random personer från internet skulle få ett sånt samtal är inte heller troligt.

Toppen