Senaste nytt

SAS Business, är inte maten för dålig?

Maten är lika dålig som inredningen i deras 350, dom är som vanligt 5 år efter i uppgradering av sin flotta men förstår varför då man läst deras ekonomirapport. Men sluta för hel,,,, att lura oss blåögda Svenskar med er produkt. Den är out!
Själv gillar jag SAS inredning skarpt! Snygg design utan "bling-bling". Stolarna i C är ju utan luftbälgen så det är mycket bekvämt också. Hur ska inredningen vara istället tycker du?
 
Det var bättre för när SAS flög 747 och hade First class menar du eller vad jämför du med?
emoji6.png


Och vilken ekonomirapport? SAS är inte börsnoterat längre så det duggar inte lika tätt med rapporterna nu
 
Rörelseresultatet 2024 Minus 2 md.
Det är väl enkelt att få fram siffrorna?
Jämför med ,, tja det är väl inte många som kör med den inredningen längre så svårt att säga vem.

//Den alltid lika ödmjuke
Airbus 747
 
Rörelseresultatet 2024 Minus 2 md.
Det är väl enkelt att få fram siffrorna?
Jämför med ,, tja det är väl inte många som kör med den inredningen längre så svårt att säga vem.

//Den alltid lika ödmjuke
Airbus 747

Finns många som är sämre. lH-gruppen, thai, Turkish, finnair och en hel drös andra.
 
Rörelseresultatet 2024 Minus 2 md.
Det är väl enkelt att få fram siffrorna?
Stämmer, gäller räkenskapsåret 1 nov 2023-31 okt 2024. Denna årsredovisning är den enda ekonomiska rapportering vi sett från SAS det senaste cirka halvåret. Under de decennier de var börsnoterade kom månadsvisa trafiksiffror och kvartalsrapporter. Under den tiden de låg i Chapter 11-förfarande kom t.o.m. ekonomiska månadsrapporter. Det finns alltså rätt lite "hårda siffror" om hur det går för SAS sedan de kom ut ur Chapter 11 i slutet av augusti 2024, eftersom det senaste räkenskapsåret består av nio månader under Ch 11 och tre månader efter Ch 11.

Det är först när årsredovisningen för perioden 1 nov 2024-31 okt 2025 kommer ut, som vi vet lite mer om hur det gått ekonomiskt för SAS efter Chapter 11. Nu finns det ju potential för världsläget att ställa till det för både SAS och andra flygbolag. I och för sig har oljepriserna gått ner på sistone, så Trump-turbulensen är inte enbart negativ för flygbolag.
 
Mycket kan man klaga på men har inte många invändningar mot dagens måltid.

Fick båda förrätterna där laxen var klart bäst, tartaren lite för salt men gillar tanken. Aldrig fått råbiff i luften innan mig veterligen.
20250418_152634.jpg

Tog köttet till varmrätt som var riktigt gott, och det blev sås över. Personligen inte så förtjust i grönsakerna dock.
20250418_154711.jpg

Desert med ost som val, ingen skugga på detta och desert vinet är riktigt bra. När de inte serverar Irish Coffee får man göra en egen flyish coffee istället.
20250418_161626.jpg
 
Mycket kan man klaga på men har inte många invändningar mot dagens måltid.

Fick båda förrätterna där laxen var klart bäst, tartaren lite för salt men gillar tanken. Aldrig fått råbiff i luften innan mig veterligen.
Visa bifogad bild 164131

Tog köttet till varmrätt som var riktigt gott, och det blev sås över. Personligen inte så förtjust i grönsakerna dock.
Visa bifogad bild 164132

Desert med ost som val, ingen skugga på detta och desert vinet är riktigt bra. När de inte serverad Irish Coffee får man göra en egen flyish coffee istället.
Visa bifogad bild 164133
Ser inte dumt ut. Vilken rutt?
 
Mycket kan man klaga på men har inte många invändningar mot dagens måltid.

Fick båda förrätterna där laxen var klart bäst, tartaren lite för salt men gillar tanken. Aldrig fått råbiff i luften innan mig veterligen.
Visa bifogad bild 164131

Tog köttet till varmrätt som var riktigt gott, och det blev sås över. Personligen inte så förtjust i grönsakerna dock.
Visa bifogad bild 164132

Desert med ost som val, ingen skugga på detta och desert vinet är riktigt bra. När de inte serverar Irish Coffee får man göra en egen flyish coffee istället.
Visa bifogad bild 164133
Ser fint ut!
 
Toppen