Senaste nytt

Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Nu när Senatorstatusen är i hamn är det dags att börja sätta sprätt på poängen :) Har några funderingar som ni rutinerade M&M kanske kan svara på?

- Awardsearchen är inte helt 100, finns inget alternativ? Värt att ringa in för att se bättre tillgänglighet?

- Swiss F, ser i princip ingenting och inser att det kommer bli svårt men kanske någon som har tips/erfarenhet?

Tack

Anekdotalt så finns det rapporter som säger att det är ett bättre grepp att ringa in till SEN support för att hitta Awardbokningar.

1729493671790.png

On the new platform, you can:​

* Flexibly combine fare options and travel classes for outbound and return flights
* Make bookings for infants (up to 2 years old, not requiring a seat)
* Select additional seat options
*
Add extra items of luggage
*
View your recent searches

These flight awards will no longer be available after switching over to the new flight booking platform:

Fly without paying supplements

The option to use miles for fees, taxes and surcharges.

Early Bird flight award

The option to book selected flights 30 days in advance and save miles.

Chronological overview of rollouts by country​

Here you’ll find an overview of when the new platform will be rolled out in your market.

Time frameCountries
7.–13.10.2024Italy, France
21.–27.10.2024South Korea, Japan, USA
4.–10.11.2024Rest of world
25.11.–1.12.2024Germany, Austria, Switzerland, India

Källa: https://www.miles-and-more.com/row/en/spend/flights/conversion-of-flight-booking-platform.html

Last edited:
Mina 43000 miles går ut nu. Vad kan man hitta på?
Jag hittar absolut inga awardplatser med Thai eller Singapore. Är det fel på mig eller systemet?
Hoppa runt i Europa bara för att göra av med miles känns inte så lockande.
Är det bara worldshop som återstår?

Jag hittar absolut inga awardplatser med Thai eller Singapore. Är det fel på mig eller systemet?
Jag är i samma sits. Jag funderar på en tur till USA/Kanada med EB för att flyga östkust till västkust t/r med M&M miles, antingen United Polaris inrikes eller Air Canada Business inrikes. Det kostar 40k miles t/r i business.
YYZ-YVR och vice versa trafikeras av 787or en del och har relativt god tillgänglighet i business med en månads framförhållning, att hitta Polaris på inrikes i USA är lite svårare.

Invänta en mileage bargain till mellanöstern t.ex Dubai. Dessa brukar ligga på 40K miles tur och retur i business. Beror dock på när dina miles går ut.

Invänta en mileage bargain till mellanöstern t.ex Dubai. Dessa brukar ligga på 40K miles tur och retur i business. Beror dock på när dina miles går ut.
Dom går ut nu. Hade kunnat tänka mig en utflykt till Baku som är med på mileage bargain nu, men hittar inga platser.

Hade grandiosa planer för ett tag sen, boka enkel med Swiss till Dubai och uppgradera med PartnerPlus till F medans jag hade kvar matchningen till Senator...men hittade aldrig nåt tillfälle för utflykt.

Jaja, har nån en resa dom vill göra som går att boka online nu för 43k så kan jag bjuda på den, mot betalande av avgifter och 500 kr till Röda Korset. PMa.

Jag har aldrig bokat något på Lufthansa med poäng men tänkte slå till nu (har nästan 600.000 poäng). Gick in för första gången och kollade lite på en resa CPH-LAX. Det kom inte upp någon F (har för mig att man man måste ringa in??) men det fanns platser i C.

Jag blev dock ganska förvånad att skatterna för två pax i C skulle landa på ca SEK 22.000 (DKK 14,500). F landar väl då på det dubbla?
Är dessa skatter pga LAX eller är dom så här höga? Kommer dom att gå ner efter 1/6?

Jag har aldrig bokat något på Lufthansa med poäng men tänkte slå till nu (har nästan 600.000 poäng). Gick in för första gången och kollade lite på en resa CPH-LAX. Det kom inte upp någon F (har för mig att man man måste ringa in??) men det fanns platser i C.

Jag blev dock ganska förvånad att skatterna för två pax i C skulle landa på ca SEK 22.000 (DKK 14,500). F landar väl då på det dubbla?
Är dessa skatter pga LAX eller är dom så här höga? Kommer dom att gå ner efter 1/6?
LH är det som visas på hemsidan, LX F måste man ringa in för att söka/boka. Höga bränsletillägg till USA överlag, lär sannolikt inte gå ner efter devalveringen såvida de inte bestämmer sig för att avskaffa bränsletillägg. Mer lönt att boka Flex Plus awards där du bara betalar flygskatter och slipper de hutlösa bränsletilläggen.

Toppen