Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Bokade en resa till USA under 50% kampanjen, returen finns nu i en högre klass som jag vill ändra till. Att jag då får betala fullt poängpris för returen är rätt självklart, men kan ändringen göra så att jag då även behöver betala fullt prispoäng för utresan?

Bokade en resa till USA under 50% kampanjen, returen finns nu i en högre klass som jag vill ändra till. Att jag då får betala fullt poängpris för returen är rätt självklart, men kan ändringen göra så att jag då även behöver betala fullt prispoäng för utresan?
Enda sättet är väl ifall det är möjligt att splitta till 2 bokningar, vilket i sig också kan räknas som en ändring som triggar prisändring

Enda sättet är väl ifall det är möjligt att splitta till 2 bokningar, vilket i sig också kan räknas som en ändring som triggar prisändring
Varit med om något liknande förut? Att boka av returen borde väl rimligen inte påverka priset på utresan då kampanjen även gällde enkelresor, eller tänker jag fel? Litar inte 100% på kundtjänst så stämmer gärna av med proffsen här först.

Varit med om något liknande förut? Att boka av returen borde väl rimligen inte påverka priset på utresan då kampanjen även gällde enkelresor, eller tänker jag fel? Litar inte 100% på kundtjänst så stämmer gärna av med proffsen här först.
Tyvärr, jag bokade just enkelresor vid senaste kampanjen just för att undvika detta. Boka om hemresan när Business kom ut och det priset uppdaterades såklart.

Får se ifall någon annan gått igenom det du försöker dig på, men jag gissar på att systemet kommer se minsta lilla ändring gör att man får refund och poäng dras på nytt, och då blir det fullpris. Jag tror du måste hitta någon som lyckats splitt en bokning, och se ifall poängsaldot fått någon uppdatering eller inte, om inte bör du kunna göra det utan straff

Jeg snakket nå med CT telefonen. Jeg ønsket å legge til en feederflight på min online booking LHR-DEL-LHR. Jeg fant en i business med KLM via Amsterdam. Denne flyvningen fant ikke operatøren , men hun ga meg et forslag med SK direkte OSL-LHR, men i GO. Jeg sa at dette egentlig ikke er mulig iht regelverket, men dette skulle hun sjekke. Etter en liten stund kom hun tilbake og bekreftet at dette var OK. Javel, nye regler er fint, men jeg holder ikke pusten mens billetten blir endret….

Jeg snakket nå med CT telefonen. Jeg ønsket å legge til en feederflight på min online booking LHR-DEL-LHR. Jeg fant en i business med KLM via Amsterdam. Denne flyvningen fant ikke operatøren , men hun ga meg et forslag med SK direkte OSL-LHR, men i GO. Jeg sa at dette egentlig ikke er mulig iht regelverket, men dette skulle hun sjekke. Etter en liten stund kom hun tilbake og bekreftet at dette var OK. Javel, nye regler er fint, men jeg holder ikke pusten mens billetten blir endret….
It is ok to have different cabin for the feeder-flights!

319d709920529dc7214b875c8adb6bd0.jpg

Gjelder ikke dette lenger da?

319d709920529dc7214b875c8adb6bd0.jpg

Gjelder ikke dette lenger da?
Jo det gäller, men det är specifika regler för feeder flights som kan läggas till, dessa kan då läggas till i ekonomi om resan är business.

• Vårt Customer Service-team kan hjälpa medlemmar med att lägga till anslutningsflyg (inklusive flygningar i en annan bokningsklass) på befintliga bonusbokningar hos partnerflygbolag om den ursprungliga bokningens pris inte ändras (inrikes eller bokning i samma geografiska zon) och om bokningen görs i samma eller en lägre bokningsklass jämfört med den ursprungliga bokningen.

Har en pågående *A award med väldigt lång mellanlandning i Frankfurt på vägen till Göteborg, Lufthansa. Har någon erfarenhet av att få hjälp av deras service desk på flygplatsen för att boka om till tidigare avgång en påbörjad award? Ser tyvärr ut som att routing måste ändras till FRA-BRU-GOT i så fall och vi har incheckat bagage, men det är kanske värt ett försök? Handlar ändå om 7h tidigare hemkomst.

Toppen