Enda sättet är väl ifall det är möjligt att splitta till 2 bokningar, vilket i sig också kan räknas som en ändring som triggar prisändringBokade en resa till USA under 50% kampanjen, returen finns nu i en högre klass som jag vill ändra till. Att jag då får betala fullt poängpris för returen är rätt självklart, men kan ändringen göra så att jag då även behöver betala fullt prispoäng för utresan?
Varit med om något liknande förut? Att boka av returen borde väl rimligen inte påverka priset på utresan då kampanjen även gällde enkelresor, eller tänker jag fel? Litar inte 100% på kundtjänst så stämmer gärna av med proffsen här först.Enda sättet är väl ifall det är möjligt att splitta till 2 bokningar, vilket i sig också kan räknas som en ändring som triggar prisändring
Tyvärr, jag bokade just enkelresor vid senaste kampanjen just för att undvika detta. Boka om hemresan när Business kom ut och det priset uppdaterades såklart.Varit med om något liknande förut? Att boka av returen borde väl rimligen inte påverka priset på utresan då kampanjen även gällde enkelresor, eller tänker jag fel? Litar inte 100% på kundtjänst så stämmer gärna av med proffsen här först.
It is ok to have different cabin for the feeder-flights!Jeg snakket nå med CT telefonen. Jeg ønsket å legge til en feederflight på min online booking LHR-DEL-LHR. Jeg fant en i business med KLM via Amsterdam. Denne flyvningen fant ikke operatøren , men hun ga meg et forslag med SK direkte OSL-LHR, men i GO. Jeg sa at dette egentlig ikke er mulig iht regelverket, men dette skulle hun sjekke. Etter en liten stund kom hun tilbake og bekreftet at dette var OK. Javel, nye regler er fint, men jeg holder ikke pusten mens billetten blir endret….
Jo det gäller, men det är specifika regler för feeder flights som kan läggas till, dessa kan då läggas till i ekonomi om resan är business.![]()
Gjelder ikke dette lenger da?
Nä, du får lägga till feeder i annan klass.![]()
Gjelder ikke dette lenger da?