Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Enligt awardhacks finns det inte buissnessblijetter alls till asien med sas. Stämmer det ? Någon som har koll ? Finns en hel del till us.

Om man ska boka en resa för 5 pax, där man behöver boka utresan först och hemresan sen (för att inte riskera att den försvinner), är följande förfarande och kostnader ett krav?
1. Boka långa benet (3 bokningar för 5 pax med 2-4-1.
2. Boka feeder för 150 kr * 5
3. Ändra bokningen och lägga till långa benet hem när det släpps för 150*5
4. Lägga till feeder för 150*5.

Måste vi lägga 2250 kr i ombokningsavgifter eller har jag missuppfattat dagens regler för 2-4-1 och awards?
Tusen tack på förhand!

Hur nära kan man avboka en Eurobonus biljett med Korean Air

Det är väl som tidigare 24h innan avgång?

”Du kan avboka/boka om fram till 24 timmar före utresans avgång. När du väl har påbörjat din resa kan du inte avboka eller boka om hemresan. Om du avbokar fram till 24 timmar före utresans avgång återbetalas alla giltiga poäng.”

Om man ska boka en resa för 5 pax, där man behöver boka utresan först och hemresan sen (för att inte riskera att den försvinner), är följande förfarande och kostnader ett krav?

Måste vi lägga 2250 kr i ombokningsavgifter eller har jag missuppfattat dagens regler för 2-4-1 och awards?
Tusen tack på förhand!

Processen är korrekt så som du har angett den, däremot är jag inte säker på att man verkligen får betala alla avgifter (feeder t.ex.). Ärenden som ej kan utföras online brukar avgift ej tas ut för.

Tusen tack på förhand!
Processen är korrekt så som du har angett den, däremot är jag inte säker på att man verkligen får betala alla avgifter (feeder t.ex.). Ärenden som ej kan utföras online brukar avgift ej tas ut för.
Har noterat att många föreslår detta tillvägagångssätt där man bokar det långa benet själv för att sedan ringa in och lägga till feeder, men vad är det för problem som det löser? Har telefonbokningen tillgång till fler feederflyg än de som man kan hitta via SAS/Awardfares eller är det något annat jag missar?

Toppen