hyper
Medlem
Jag flög ARN-OSL-TOS-LYR i Business Class som EBG - hamnade på rad 28 och fick betala för vatten![]()
Nu känns plötsligt mina ARN-GOT lite bättrre...
Jag flög ARN-OSL-TOS-LYR i Business Class som EBG - hamnade på rad 28 och fick betala för vatten![]()
Annars det jag verkligen saknar är seatblocking, motsvarande som Lufthansa har.
Lufthansas blocking fungerar perfekt! Har man ett guldkort i bokningen och väljer en sittplats så blir platsen bredvid en automatiskt blockerad och ges inte bort förrän alla andra sittplatser i kabinen är tagna.
Finns givetvis undantag, och personalen kan naturligtvis lätt skriva över blocken, men för det allra mesta fungerar alldeles perfekt.
Tänk om SAS hade något liknande, det är egentligen så enkelt och kostar inget, men det gör att lediga säten i kabinen hamnar bredvid de personer som reser väldigt mycket med bolaget.
Tyvärr fungerar Lufthansas seat blocking inte på flyg från Skandinavien då det är SAS incheckningssystem som används på de Skandinaviska flygplatserna, och det systemet stödjer inte seat blocking.Den fungerar sisådär vill jag säga.
Tyvärr fungerar Lufthansas seat blocking inte på flyg från Skandinavien då det är SAS incheckningssystem som används på de Skandinaviska flygplatserna, och det systemet stödjer inte seat blocking.
Så från Skandinavien fungerar det aldrig. Men tycker det borde ha fungerat från Milano, där har väl Lufthansa egen personal och sitt eget incheckningssystem...?!
Vissa inofficiella förmåner vad gäller seating finns redan för EBG som det verkar. Jag hamnar alltid på bra platser långt fram och ofta med ledig mittplats. Skulle tro att det har att göra med att de första raderna inte ges som alternativ för alla vid val av plats.
Annars är det självklart att SAS borde erbjuda kaffe/vatten/läsk till alla EBG ombord. Jag brukar själv demonstrativt köpa en kopp kaffe för 20:- och betala med mitt kombinerade EBG/MC, men har aldrig kommit undan betalningen pga detta.Personlig hälsning bryr jag mig mindre om. Är det få personer ombord och det finns tid så är det trevligt, men det blir bara konstigt om de *måste* hälsa personligt på alla statuspax tycker jag.