Senaste nytt

SAS service mot Eurobonus Guld medlemmar

Concorde

Founding Member
Avdelning, som i eget område? Det är väl att ta i lite ;)
Kan informera er om att även på BA är ojämna med detta. Enligt manualen skall Golds tilltalas med efternamn. På long-haul lyckas man konsekvent att sköta priority boarding för F, C och Elite BA medlemmar.

Det lär dröja generationer innan vi i Sverige får liknande nivåer på service som i andra delar av världen. Ingen är bättre eller finare än någon annan fick vi ju lära oss redan i lågstadiet... så går det med ett sekel av smyg kommunism. (skönt, fick jag in en politisk känga också)
 

hyper

Medlem
När vi ändå är på området recognition och service så har jag en detalj jag fundamentalt stör mig på med SAS.
Jag kan sitta i loungerna och dricka och äta hur mycket jag vill, men så fort jag går på ett plan så får jag betala 20 kr för en flaska vatten eller kaffe?

Det finns i min mening ingen logik i detta beteende? Kostar det verkligen så mycket att ge EBG grattis kaffe eller en burk läsk på flyget?
 

Roger J

Medlem
Håller med, priority boarding borde de få ordning på, åtminstone på sina hemmaflygplatser. Tillverka skyltar så att det är c-klass och *G till vänster eller höger om podiet och sedan vinkar de över passagerare ifall det blir tomt.
Ett problem tror jag är att det numer ofta bara är en person vid gaten. Och att fokus antagligen legat mer på att få processen snabb (section boarding) än att ge en fördel till *G/EBG??
 

Kristofer

Medlem
När vi ändå är på området recognition och service så har jag en detalj jag fundamentalt stör mig på med SAS.
Jag kan sitta i loungerna och dricka och äta hur mycket jag vill, men så fort jag går på ett plan så får jag betala 20 kr för en flaska vatten eller kaffe?

Så sant. Att en kopp kaffe och en fralla kostar pengar på SAS numer är pinsamt. Finns det något annat nätverksbolag som inte bjuder på någonting under flygningar i Europa?
 

ru4real

Medlem
Har ett Travel Pass (årskort) och det skall enligt SAS ingå en kopp kaffe. Men.. För att utnyttja det måste jag visa upp mitt Travel Pass kort. Problemet är att det är sammanslaget med mitt MasterCard EBG och det duger inte för en kopp kaffe. Så senaste flygningen fick jag rådet att prata med dem när jag undrade om de inte kunde se att jag hade ett Årskort på listorna.


Gillar egentligen SAS, men tycker det är synd att de bara inte fixar till det och plockar ner the low hanging fruit.
 

Fredrik

Medlem
Håller med, priority boarding borde de få ordning på, åtminstone på sina hemmaflygplatser. Tillverka skyltar så att det är c-klass och *G till vänster eller höger om podiet och sedan vinkar de över passagerare ifall det blir tomt.
Ett problem tror jag är att det numer ofta bara är en person vid gaten. Och att fokus antagligen legat mer på att få processen snabb (section boarding) än att ge en fördel till *G/EBG??

Jag tycker inte de har ordning på ombordstigandet efter radnummer heller. Det ser alltid ut som att ingen person någonsin skickas tillbaka i kön därför att de sitter för långt fram. Det är också alltid personer sittande långt fram när jag kliver ombord och jag har svårt att tro att alla dessa är EBG/*G. Det är säkert en effekt av att det är bara en person som sköter det. I FRA när de har ID-kontroll(non-Schengen) verkar det fungera men annars är det samma visa som på ARN.
 
Toppen