Samma upplevelse under hela sommaren och hösten. Fram till nu i oktober då betalning på ett Clarion Collection faktiskt registrerades korrekt. Jag blev mäkta förvånad!Combo skrev:För samtliga mina övernattningar efter semestern har jag fåttfel antal poäng för betalning med Strawberry MasterCard, de har blivit registrerade som betalning i Sverige, det gäller både Quality och Clarion.Klicka för att utvidga...
Tack för att du försöker utbilda hotellets anställda.Cristoffer Cedergren skrev:Du som är Platinum och försökte få tillgång till gymmet på Quality Globe ikväll, finns du här? Jag tog ett "tjafs" för laget med novisen i repean efter att du gav upp. Han erkände sen att han hade fel när han nekade dig. Så tröttsamt med ett företag som har stor personalgenomströmning och låter det gå ut över sina trogna kunder.Klicka för att utvidga...
I det här fallet var det mera kategorin "jag vet inte och därför svarar jag nej". Otroligt dålig service. Har Strawberry börjat ta in folk direkt från gatan utan nån som helst utbildning?guwonder skrev:Tack för att du försöker utbilda hotellets anställda.Vissa hotellanställda känner inte till förmånen för tillgång till gymmet eller hur man skapar en nyckel för gymmet. Och vissa hotellanställda är lata. Och vissa hotellanställda ogillar att vissa Platinum-kunder ber om Platinum-förmåner.Klicka för att utvidga...
Och vissa hotellanställda bör inte jobba på hotell eller annan serviceyrken.guwonder skrev:Tack för att du försöker utbilda hotellets anställda.Vissa hotellanställda känner inte till förmånen för tillgång till gymmet eller hur man skapar en nyckel för gymmet. Och vissa hotellanställda är lata. Och vissa hotellanställda ogillar att vissa Platinum-kunder ber om Platinum-förmåner.Klicka för att utvidga...
De nya hotellanställda är ett problem, men det skyller jag på hotellcheferna. Det större problemet är de äldre anställda och chefer som inte utbildar de nya anställda fullt ut. De måste se till att den nya träningen håller, men detta har låg prioritet såvida det inte är relaterat till grunderna för rumstilldelning, incheckning och betalning. Det hjälper inte heller när de anställda är rädda för att göra fel och misshaga chefer. För mig är nyanställda = dåligt för gratis rumsuppgraderingar.Cristoffer Cedergren skrev:I det här fallet var det mera kategorin "jag vet inte och därför svarar jag nej". Otroligt dålig service. Har Strawberry börjat ta in folk direkt från gatan utan nån som helst utbildning?Klicka för att utvidga...
Jag är övertygad om att det inte är ett dugg svårt att fixa, utan ett resultat av att ledningen på (många) svenska hotell helt enkelt inte ser loyalitetsprogrammen som det minsta viktigt, eller för den delen ser något stort värde i stamkunder överhuvudtaget. Allt fokus är på att fylla varenda ledigt rum med extra engångskunder.Cristoffer Cedergren skrev:Kan inte vara så svårt att fixaKlicka för att utvidga...
...eller en kort sammanfattning av förmåner/villkor som, inplastad, ligger redo på disken om man är osäker.Cristoffer Cedergren skrev:Kan inte vara så svårt att fixa en timmes webbutbildning om bonusprogrammet och förmåner som måste göras av alla nyanställda. Med 10 testfrågor på slutet.Många företag som anställer unga timanställda, typ McD och liknande företag, jobbar så.Klicka för att utvidga...
Jag har fått uppfattningen av att hos de större kedjorna så är det HQ som tar majoriteten av kostnaderna för statuskunders förmåner, kan det vara så enkelt att jordgubben bara vältrat över allt sånt på det lokala hotellet?Jane Insane skrev:Jag är övertygad om att det inte är ett dugg svårt att fixa, utan ett resultat av att ledningen på (många) svenska hotell helt enkelt inte ser loyalitetsprogrammen som det minsta viktigt, eller för den delen ser något stort värde i stamkunder överhuvudtaget. Allt fokus är på att fylla varenda ledigt rum med extra engångskunder.Jämför detta med de större internationella kedjorna, där man även som "bara" guld eller motsvarande får kontinuerligt veta att man är något speciellt, och varenda en i personalen drillats stenhårt i att ge en lite extra uppmärksamhet. Visst, i många fall är det bara stela fraser de lärt sig upprepa ("tack för att du är en av våra bästa kunder" upprepat till varenda person i prio-incheckingskön), men inte en enda i personalen missar det!Klicka för att utvidga...
Funkar inte, vet av erfarenhet. Sätt upp det på insidan av dörren på personaltoan istället. Då kommer alla ha läst //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji28.pngfcx skrev:...eller en kort sammanfattning av förmåner/villkor som, inplastad, ligger redo på disken om man är osäker.Klicka för att utvidga...
Svårt att veta. Men bonus rum har ett monetärt värde, det bokas in i någon bokningsklass som kostar typ 7-800 kronor i deras interna system. Kanske det är värdet som hotellet erhåller från centralt håll. Eller så är det bara en teknikalitet.fcx skrev:Jag har fått uppfattningen av att hos de större kedjorna så är det HQ som tar majoriteten av kostnaderna för statuskunders förmåner, kan det vara så enkelt att jordgubben bara vältrat över allt sånt på det lokala hotellet?Klicka för att utvidga...
It depends on the hotel chain and which benefit. Other than breakfast costs at one or a few of the big international chains, most of the other complimentary (non-point/non-certificate) benefits are not chargeable to the hotel brand owner HQ. Most of the benefits are a price of doing business for the individual hotel properties associated with the brand owner. But nowadays the important customer of the brand owners are the brand’s associated property owners. We with our heads in the beds are just a product being sold by brand/loyalty program owner to the hotel properties associated with the brand/loyalty program, and so we are considered secondary/less customers than the hotel property owners.fcx skrev:Jag har fått uppfattningen av att hos de större kedjorna så är det HQ som tar majoriteten av kostnaderna för statuskunders förmåner, kan det vara så enkelt att jordgubben bara vältrat över allt sånt på det lokala hotellet?Klicka för att utvidga...
The hotel gets paid a fixed amount for the hotel award night room booked by Strawberry using Strawberry points, and it’s centrally billed/settled.intuition skrev:Svårt att veta. Men bonus rum har ett monetärt värde, det bokas in i någon bokningsklass som kostar typ 7-800 kronor i deras interna system. Kanske det är värdet som hotellet erhåller från centralt håll. Eller så är det bara en teknikalitet.Klicka för att utvidga...
Hotellpersonalen debiterade felaktigt ditt bankkort för återbetalningssatsen som betalats till dem för en bonusnatt med Strawberry-poäng. Använde du ditt bankkort vid incheckningen? Jag försöker undvika att göra det på bonusnätter.Trooper skrev:Bodde en bonusnatt på Clarion Globe i början av november och ganska precis en månad senare hade en dragning på strax över 400:- gjorts från mitt kort. Blev lite fundersam och ringde upp dom och frågade vad det var för debitering. Efter att ha lämnat över bokningsnumret fick jag till svar att det var betalning för frukosten som enligt dom inte ingår i en bonusnatt.Jag förklarade snällt att jag bott flera bonusnätter både hos dom och andra tidigare och aldrig betalt extra för frukost. Dessutom står det tydligt att frukost ingår i bonusnätter, med undantag för comfort Express. Personen jag pratade med försökte envist hävda att frukost inte ingår i denna typ av rumsbokning men att dom skulle göra ett undantag och återbetala pengarna.Är det någon annan som också råkat ut för detta på Globe? Börjar bli trött på att hela tiden behöva hålla koll på vad som dras och inte dras eller om man får de poäng man ska få eller om det blir fel.Visa bifogad bild 160400Klicka för att utvidga...