Senaste nytt

Strawberry - det här gjorde ni inte bra!

För samtliga mina övernattningar efter semestern har jag fått fel antal poäng för betalning med Strawberry MasterCard, de har blivit registrerade som betalning i Sverige, det gäller både Quality och Clarion. Däremot har jag i Samtliga fall fått rätt poäng för betalning i restaurangen.
I början löste supporten detta snabbt, men den senaste tiden så "jobbar de på det" väldigt länge. En vistelse för en dryg månad sedan väntar jag fortfarande på att de ska rätta till(och ytterligare några efter det).

För samtliga mina övernattningar efter semestern har jag fått fel antal poäng för betalning med Strawberry MasterCard, de har blivit registrerade som betalning i Sverige, det gäller både Quality och Clarion.
Samma upplevelse under hela sommaren och hösten. Fram till nu i oktober då betalning på ett Clarion Collection faktiskt registrerades korrekt. Jag blev mäkta förvånad!

Du som är Platinum och försökte få tillgång till gymmet på Quality Globe ikväll, finns du här? Jag tog ett "tjafs" för laget med novisen i repean efter att du gav upp. Han erkände sen att han hade fel när han nekade dig. Så tröttsamt med ett företag som har stor personalgenomströmning och låter det gå ut över sina trogna kunder.

Last edited:
Du som är Platinum och försökte få tillgång till gymmet på Quality Globe ikväll, finns du här? Jag tog ett "tjafs" för laget med novisen i repean efter att du gav upp. Han erkände sen att han hade fel när han nekade dig. Så tröttsamt med ett företag som har stor personalgenomströmning och låter det gå ut över sina trogna kunder.
Tack för att du försöker utbilda hotellets anställda.

Vissa hotellanställda känner inte till förmånen för tillgång till gymmet eller hur man skapar en nyckel för gymmet. Och vissa hotellanställda är lata. Och vissa hotellanställda ogillar att vissa Platinum-kunder ber om Platinum-förmåner.

Vissa hotellanställda känner inte till förmånen för tillgång till gymmet eller hur man skapar en nyckel för gymmet. Och vissa hotellanställda är lata. Och vissa hotellanställda ogillar att vissa Platinum-kunder ber om Platinum-förmåner.
I det här fallet var det mera kategorin "jag vet inte och därför svarar jag nej". Otroligt dålig service. Har Strawberry börjat ta in folk direkt från gatan utan nån som helst utbildning?

Och vissa hotellanställda bör inte jobba på hotell eller annan serviceyrken.

Har Strawberry börjat smyghöja bonusnätter inför övergången till spenn?
Riktigt illa. Jag bokade det här hotellet (SeaU Helsingbrog) för några dagar sedan, då gällde 30k för standardrum och 40 för superior (redan det otroligt o-prisvärt, det här är verkligen inte ett hotell i översta klassen)

Skärmavbild 2024-10-20 kl. 09.43.02.png

Ur gällande medlemsvillkor:
Skärmavbild 2024-10-20 kl. 09.46.06.png

I det här fallet var det mera kategorin "jag vet inte och därför svarar jag nej". Otroligt dålig service. Har Strawberry börjat ta in folk direkt från gatan utan nån som helst utbildning?
De nya hotellanställda är ett problem, men det skyller jag på hotellcheferna. Det större problemet är de äldre anställda och chefer som inte utbildar de nya anställda fullt ut. De måste se till att den nya träningen håller, men detta har låg prioritet såvida det inte är relaterat till grunderna för rumstilldelning, incheckning och betalning. Det hjälper inte heller när de anställda är rädda för att göra fel och misshaga chefer. För mig är nyanställda = dåligt för gratis rumsuppgraderingar.

Precis!
En nyanställd borde vara en av de bästa på relger och rutiner. De kanske inte har erfarenhet eller mod att gå utanför boxen när det behövs, men att de inte kan regler och rutiner är till 100% ett fel i ledningen.

Och det har vi väl känt ett längre tag att det är lite laissez-faire inom Strawberry. Det är lite upp till varje hotell att göra egna tolkningar och rutiner och hur nyaanställda tränas är säkert inte heller kvalitetssäkrat.

Toppen