Finns det någon databas där man kan verifiera anledning till flygförsening exempelvis väder eller airtraffic control restrictions?
Ännu en anledning att följa allas vår @agehall och hans 10 budord.Nästan ett år efter anmälan kom nu mitt beslut där ARN avslår mina krav. Dels schablonersättning som avslås, som inte var helt oväntat (även om jag inte håller med).
Den primära anledningen till att jag sökte var dock att Lufthansa återbetalade resebyrån, som tog en avgift om 800 kronor. För mig är det glasklart att Lufthansa ska betala till mig. ARN skriver dock "biljetterna har köpts via resebyrå och återbetalning av biljettpriset har skett till resebyrån. Även i denna del ska [sökandes] krav avslås."
Nej, spelar ingen roll. Ta printscreen på debitering av poäng samt skatter/avgifter. I övrigt kan du hänvisa till 2.2.2 i ’interpretative guidelines’Har ett case hos SÖP med Lufthansa på inställt flyg award där jag skrivit i claimet att den betalades med poäng. SÖP verkar inte förstå utan vill att jag specificerar/bevisar vad resan kostade. Att resan är betalt med poäng istället för cash spelar väl ingen roll? Vad göra?