Senaste nytt

Fast Track flyttar på GOT Landvetter

Det var ett tag sedan jag åkte från Landvetter (ser Köpenhamn som min primära flygplats även om jag har något kortare avstånd till GOT).

Men idag var det dags att se hur det fungerar. Det började med att jag åkte runt på alla P2-9 och letade laddplats men det var fullt. (Om jag har missat något bra ställe mottages tips tacksamt). Tillslut så fick det bli ”park it smart”.

Kommer man från någon av dessa parkeringar eller Scandic så är ju nya placeringen av Fast Track kanon! Visst man får ju gå ”tillbaka” men jag går hellre airside då det blir samma sträcka ändå.

För er som checkar in bagage så kan vi väl hoppas på att samarbetet med Scandic gör att man återigen kan göra det på hotellet.

SK ARN/CPH flygen brukar ju gå från gaterna runt 12-15 så jag antar att man i teorin kan med detta upplägg från parkering P2 Express vara vid gate på under 10 min.
Precis, lysande ju!

Borde kanske finnas en läsare vid ingången till vanliga säkerhetskontrollen så att man kolla om man har Fast Track eller inte innan man lommar iväg på den långa promenaden.
Igår var det en kille framför mig i Fast Track som inte hade det på sin biljett och därför blev nekad och fick gå hela vägen tillbaka igen.
Pinsamt - men kanske inte alltid så lätt att ha koll på vilken biljettyp eller flygbolag arbetsgivaren bokat just den här gången...

I övrigt håller jag med övriga: Detta är ett totalt feltänk av Swedavia!

Pratade med personalen häromdagen och då sa det att planen nu var att det skulle bli permanent.

Jag frågade vad som var Swedavias argument och skälet hen hade uppfattat var att fast-tracken skulle ge en lugnare mer avskild miljö än tidigare placering.

Gick igenom den i fredags, var väl ok även om personen innan mig inte hade lagt sina vätskor i en plastpåse...
Det visade sig att den kvinna som stod vid kortläsaren var dotter till en av kvinnorna som stod vid bandet, och att dottern skulle gå av sitt skift 40 minuter innan mamman. Vad bra tyckte jag, då hinner ju du fixa lunch till er. Om blickar kunde döda... och sedan fick jag slumpmässig kontroll av sprängämne både på mig och två av mina tre plastbackar :D

Borde kanske finnas en läsare vid ingången till vanliga säkerhetskontrollen så att man kolla om man har Fast Track eller inte innan man lommar iväg på den långa promenaden.
Igår var det en kille framför mig i Fast Track som inte hade det på sin biljett och därför blev nekad och fick gå hela vägen tillbaka igen.
Pinsamt - men kanske inte alltid så lätt att ha koll på vilken biljettyp eller flygbolag arbetsgivaren bokat just den här gången...

I övrigt håller jag med övriga: Detta är ett totalt feltänk av Swedavia!
På den allmänt utskällda flygplatsen Arlanda brukar det oftast stå på boardingkortet om man har fast track. Gäller det inte även på andra sidan landet? :rolleyes:

På den allmänt utskällda flygplatsen Arlanda brukar det oftast stå på boardingkortet om man har fast track. Gäller det inte även på andra sidan landet? :rolleyes:
Jag har åkt från GOT sedan nya Fast Track med LOT, LH och SK. Samtliga gånger har det varit tydligt på boardingpass att Fast Track ingår (till skillnad från loungetillgång som inte alls är lika tydligt).

Jag har åkt från GOT sedan nya Fast Track med LOT, LH och SK. Samtliga gånger har det varit tydligt på boardingpass att Fast Track ingår (till skillnad från loungetillgång som inte alls är lika tydligt).
På mitt boradingkort i SAS-appen tror jag det stod "Sky Team Premium" eller nått - inget om vad jag hade för access.
Kanske vore bättre om det stod tvärtom på boardingkortet, dvs "INGEN Fast Track" ?

Har en liten fråga: Jag skall åka med 3 kollegor med Lufthansa i ekonomi på måndag FM. Jag har senator och AMEX Platinum. Min kollegor har ingen status. Kan vi gå alla 4 i fast track?

Toppen