Senaste nytt

Fast Track flyttar på GOT Landvetter

Av cirka 5 senaste besöken har uppskattningsvis enbart 1 av dom gått snabbare i fast track än vanliga säkerheten eftersom det är en sån omväg att gå både till fast track (om man nu inte kommer från ingången vid Scandic) och sen är det ju en promenad genom mer än halva flygplatsen bort till loungen med.

Fick testa detta tidigare i Januari, behövde checka in bagage tyvärr. Inte läst hela tråden men verkar ju som en helt värdelös förändring.

Inser att det var nog jag som var ute och snurrade. Davvelavve var inte tydlig med vilket som gällde men utifrån föregående diskussion så är det nog Fast track som gäller. Då är beskedet att det finns inget uttryckligt om att man får ta med ett helt sällskap där.
Det står att man får ta med upp till 4 närmsta familjemedlemmarna. Men inget om hur. Får helt enkelt fråga vid check-in.

Screenshot_20250201-185515.png

Av cirka 5 senaste besöken har uppskattningsvis enbart 1 av dom gått snabbare i fast track än vanliga säkerheten eftersom det är en sån omväg att gå både till fast track (om man nu inte kommer från ingången vid Scandic) och sen är det ju en promenad genom mer än halva flygplatsen bort till loungen med.
Håller med. Reser dock med två barn under två år så värdesätter ändå den extra avskildheten och lugnare tempot.

Nu är det bara två observationer, från september -24 och i måndags, båda runt 06-06.30. Nu i måndags såg jag att det ar en del folk i den vanliga säkerhetskontrollen. Men vid både tillfällen har det inte funnit någon framför i kön på fast track. Även om det är en omväg, så känns det alltid bra om man inte har någon framförs sig.

Förra veckan på Landvetter. Jag är EBG och får FastTrack (SK Gold Elite Plus), hustrun på samma PNR får boardinggrupp 1 och FQTV/SK på sitt boardingpass men inte FastTrack på sitt boardingpass (hon är EBB). Hon nekas i FastTrack, medans jag släpps in. Så hur brukar ni göra, båda går i SlowTrack eller argumenterar ni i FastTrack?

Höll på att bli detsamma för oss.
Flög Lufthansa och är senator och min bättre hälft är utan status. Samma PNR.
Blev lite gnäll men hon fick tillslut också gå igenom i fast track.
Något har hänt för i höstas var det inget problem i samma situation.

Toppen