Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Såg just på FT att det finns en bra TP-run ORD-SJU. Undrar om man ska ditcha chefen en helg och flyga lite istället för att få BAEC Gold innan man kommer hem.. ;)

Letar frenetisk efter tråden som AHO/Dr Miles hade om smart sätt att undvika helgregeln för den billiga CE biljetten till LHR men hittar den inte.

Nu fick jag ihop en resa till LHR för ca 1 800kr på kort varsel i ET, och fick direkt erbjudande om att uppgradera för 800kr per väg. Totalt blev det 1 600kr för uppgradering T/R, så 3 400kr ut och hem tisdag/torsdag samma vecka är helt ok i CE. Jag tror tror tricket är att boka sena kvällar... BA0781 är i CW config kvällen jag åker till London. Så 80TP "mid-week" för 3 400kr är ok utan positioneringsflight

Såg just på FT att det finns en bra TP-run ORD-SJU. Undrar om man ska ditcha chefen en helg och flyga lite istället för att få BAEC Gold innan man kommer hem.. ;)

Jag kanske gör en TP-run till LHR innan jag åker!

Istället för att skumpa USA runt i AA:s gamla skrothögar, varför tar du inte en 2 veckors semester på Maldiverna
åker BA First och bor på Maldives Resort - Resorts in the Maldives - Hilton Maldives Resort
får du förnyat Hilton Guld på köpet (med den prisnivån kanske tom Diamond) ;)

När Qatar går med i OW blir livet enklare för de som har svårt att få ihop tillräckligt med TPs,
för man kommer att tjäna mer TPs än med BA på många resmål.
Oftast blir det såhär.

ARN-DOH-XXX ger 4x140= 560 TPs i Business

jämfört med

ARN-LHR-XXX 2x40 + 2x140 =360 TPs

Visst man tjänar färre Avios, men å andra sidan är Qatar oftast lite billigare
och framför allt så slipper man Afternoon Tea och Brunch mellan ARN-LHR :)

Toppen