Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Om jag bokar ST award online och lägger till en anslutning som ger lägre kostnad på skatter, krediteras mellanskillnaden automatiskt?

Är också nyfiken på vad slutsumman skulle bli, finns det nåt bra sätt att se vad det blir innan man ringer?
Jag tror det hände mig igår. Ringde in och bokade på ett ben i Asien, efter 1 timme fick jag Refund Notice från SAS. Jag trodde att omskrivningen inte gick igenom Backoffice men några minuter senare fick jag nya E-Ticket och bekräftelse på mejlen.

Sas kommunicerade själva ut nedanstående 28 juni 2023, men då de numera är SkyTeam kanske de gjort ändringar?

IMG_3897.jpeg

USA resa bokad i SAS business, landar i New York men ska flyga hem från LA. Detta gjordes i hopp om att kunna hitta en Delta One plats från öst- till västkusten men det enda jag finner är Deltas A321 i first class.

Är det någon som vet om Delta One går att boka med bonuspoäng?

Om jag vill genomföra en förändring till Open jaw på en befintlig bonusresa som bokades inom senaste 24H. Kan jag ringa in och be de ändra ena benet på resan kostnadsfritt? Eller måste jag uttryckligen säga att de ska boka av hela resan och sen be de hjälpa mig boka om med open jaw för att slippa avgift? Är detta en service agenterna kan och vill göra för mig?

Om jag vill genomföra en förändring till Open jaw på en befintlig bonusresa som bokades inom senaste 24H. Kan jag ringa in och be de ändra ena benet på resan kostnadsfritt? Eller måste jag uttryckligen säga att de ska boka av hela resan och sen be de hjälpa mig boka om med open jaw för att slippa avgift? Är detta en service agenterna kan och vill göra för mig?
Högst troligt behöver du avboka och sedan boka på nytt om du inte vill betala ombokningsavgiften.

Någon som lyckats boka open-jaw med return från annan zon? Har tidigare lyckats göra det med *A, men verkar som att olika agenter säger olika svar. Några har sagt att systemet sätter begränsningar, och andra säger att man inte får det alls med SkyTeam. Försökte hitta lite mer information, och hittade denna nya bullet från länken nedan.

"Representanter kan dessutom boka öppna resplaner (på avreseplats eller destination) med våra SkyTeam-partner, förutsatt att båda flygplatserna ligger i samma geografiska zon."

Vilket låter som att man inte får köra open-jaw i olika zoner längre.

Någon som lyckats boka open-jaw med return från annan zon? Har tidigare lyckats göra det med *A, men verkar som att olika agenter säger olika svar. Några har sagt att systemet sätter begränsningar, och andra säger att man inte får det alls med SkyTeam. Försökte hitta lite mer information, och hittade denna nya bullet från länken nedan.

"Representanter kan dessutom boka öppna resplaner (på avreseplats eller destination) med våra SkyTeam-partner, förutsatt att båda flygplatserna ligger i samma geografiska zon."

Vilket låter som att man inte får köra open-jaw i olika zoner längre.

Inte tillåtet med openjaw i olika zoner.

Det har väl alltid varit förbjudet med det, men att vissa agenter inte varit så duktiga på geografi eller regelboken.
Har det? Förvånande att 2-4-1-tråden haft den infopunkt i flera år då:
  • Open Jaw är tillåten men du behöver att betala för dyraste zonens poäng. (t ex vid bokning av Europa-Mellanöstern // open jaw // Sydostasien-Europa, får du betala för Europa-Sydostasien)
Så jag betalat tidigare också, förutom någon gång då en agent tog 50% SEA-pris och 50% EA-pris.

Men ok, verkar som att dom täppt igen det hålet helt nu iaf!

Toppen