Så ett sätt att undvika "poängavgift" blir väl ifall man använt upp allt innan man säger upp kortet och får avgiftenDethär känns ju bara som ett sätt att kringgå det att de är tvungna att betala tillbaka "oanvända" delarna av en årsavgift enligt EU-regler, ifall man säger upp innan första året är slut.
Så nu kan man betala årsavgiften i form av pris på poängen, klurigt.
På denhär länken hävdar de "upp till 20% rabatt": https://www.americanexpress.com/sv-se/byt-kort/sas-elite-till-gold-card/compare-details/
Visa bifogad bild 156302
Men går man in på SAS Elite kortets huvudsida så nämns detta inte alls.
Hade jag varit du hade jag utan tvekan kört Amex Elite första året för att kunna ta del av värvningskampanjen som ger 100k bonuspoäng, förutsatt att du inte haft Amex senaste 12 månaderna. Därefter utvärderat hur mycket kortet används osv och ev nedgradera till Amex Premium som är ett mycket prisvärt kort. Även om du "bara" spenderar 150k under första året ger det totalt 130k bonuspoäng och en 2-4-1 för 6000 kr, otroligt bra värde. Observera dock att intjäning av 2-4-1 beräknas efter kalenderår, så når du inte 150k spend detta år börjar du om från 0 den 1 januari.Funderar på kreditkort. SAS Amex Elite, SAS Amex Premium eller SAS Eurobonus Mastercard. Amex Elite verkar bra men dyrt, SAS Eurobonus Mastercard hälften så dyrt (men ger kanske halva mängden nivåpoäng för mig) och Mastercard är väl mycket lättare att använda överallt, eller? Hur bra funkar Fly Premium, resp. 2-for-1 i praktiken, någon som vet? Någon som haft båda som har jämfört?
Absolut utnyttja Elite-erbjudandet nu, förutsatt att du kan nå spend på 45k inom 3mån! Men läs på lite ifall Elite passar dig och om du orkar med poängträsket! Själv sitter man fast!Funderar på kreditkort. SAS Amex Elite, SAS Amex Premium eller SAS Eurobonus Mastercard. Amex Elite verkar bra men dyrt, SAS Eurobonus Mastercard hälften så dyrt (men ger kanske halva mängden nivåpoäng för mig) och Mastercard är väl mycket lättare att använda överallt, eller? Hur bra funkar Fly Premium, resp. 2-for-1 i praktiken, någon som vet? Någon som haft båda som har jämfört?
Invite kampanjen nu på Amex Elite gör att kortet är en no brainer i dagsläget då poängen du får är värda långt mer än årsavgiften.Funderar på kreditkort. SAS Amex Elite, SAS Amex Premium eller SAS Eurobonus Mastercard. Amex Elite verkar bra men dyrt, SAS Eurobonus Mastercard hälften så dyrt (men ger kanske halva mängden nivåpoäng för mig) och Mastercard är väl mycket lättare att använda överallt, eller? Hur bra funkar Fly Premium, resp. 2-for-1 i praktiken, någon som vet? Någon som haft båda som har jämfört?