Senaste nytt

Ny Amex Elite-kampanj om 90 000 poäng, ansök senast 9 oktober 2024

Innan frågorna börjar hagla om man kan säga upp kortet direkt.... kom ihåg att läsa villkoren:
Om du säger upp eller nedgraderar ditt kort inom 12 månader kommer du debiteras för dina erhållna poäng. Läs mer i villkoren.
Hur funkar detta i praktiken? Tar de tillbaka poängen eller vad sker? Om jag bjuder in nån som spendar och allt korrekt enligt villkor och får poängen och sen säger upp, ca då i mars 2025 efter poängen kommit, vad får han då betala?

Hur funkar detta i praktiken? Tar de tillbaka poängen eller vad sker? Om jag bjuder in nån som spendar och allt korrekt enligt villkor och får poängen och sen säger upp, ca då i mars 2025 efter poängen kommit, vad får han då betala?
De tar inte tillbaka poängen. Man får betala max resterande årsavgift för kortet. Vad den minsta summan är verkar ingen veta. Värdet på bonuspoäng (tidigare kallat extrapoäng) kan man ju se när man köper poäng på sas hemsida (om det nu är den prislistan Amex använder) men hur de värdesätter nivåpoängen som gör att du blir EuroBonus silver verkar ingen veta.

Fast att välja rätt kort att betala med borde de flesta klara kan jag tycka.
Om alla kort kunde appliceras helt lika skulle jag hålla med, men så är inte fallet. Ska man nyttja Amex så behöver man göra aktiva val där de faktiskt kan nyttjas. Utanför Göteborg och stockholm så störtdyker antal vendors du kan nyttja Amex hos.

Du kan utgå ifrån att man behöver betala alla månadsavgifter som är kvar på kortet (som man bundit sig till vid tecknande). Poäng en får man behålla.

Indirekt lär amex säga att poängvärdet är X och att årsavgiften totalt för kortet också råkar vara X. Därmed betalar du lika mycket som för hela året även om det på pappret är poängen du betalar.

Jag uppgradera från classic till premium och får 10000 poäng. Man önskar nu i efterhand att man gjorde på ett annat sätt men det är vad det är.

Är det lönt att bjuda in sambon som extra kort eller ska man utesluta henne och använda gemensamt kort i ett år och sedan göra något annorlunda då?

Tar gärna emot tips från er med mer erfarenhet..

Jag uppgradera från classic till premium och får 10000 poäng. Man önskar nu i efterhand att man gjorde på ett annat sätt men det är vad det är.

Är det lönt att bjuda in sambon som extra kort eller ska man utesluta henne och använda gemensamt kort i ett år och sedan göra något annorlunda då?

Tar gärna emot tips från er med mer erfarenhet..
Bästa är om du framöver kan bjuda in sambon till ett eget amex, eller om sambon kan signa upp vid en bra kampanj.
Just nu är det extremt bra kampanjer för Amex Elite tex

Toppen