Senaste nytt

Ny Amex Elite-kampanj om 90 000 poäng, ansök senast 9 oktober 2024

Om man uppgraderar från annat SAS Amex-kort så nollställs intjäningen för 2-4-1-voucern. Redan utfärdade vouchers får man väl såklart behålla, antar jag?

I våras kommunicerades att Elite-kortet får en metalldesign likt t.ex. Amex Platinum. Stämmer det, ser inget på infosidan om kortet?

Om man uppgraderar från annat SAS Amex-kort så nollställs intjäningen för 2-4-1-voucern. Redan utfärdade vouchers får man väl såklart behålla, antar jag?

I våras kommunicerades att Elite-kortet får en metalldesign likt t.ex. Amex Platinum. Stämmer det, ser inget på infosidan om kortet?
Ja på båda frågorna.

Ställer en liten kontrollfråga här (kan ju chatta med kundtjänst också).

Person 1 har ett SAS Amex Premium och bjuder in person 2 (som inte har tidigare Amexprodukt) till SAS Amex Premium.
Båda får 30000 poäng efter villkorad spend.

Person 1 och person 2 ansöker om SAS Amex Elite innan 9 oktober och får även 30000 poäng för uppgraderingen från Premium till Elite?
Fungerar ej av flera skäl.

1. Poängen delas ut först senare. Du måste ha kvar kortprodukten för att få poängen.

2. Computer says no. Amex system säger automatiskt nej ifall du har skaffat/bytt kort senaste två månaderna (60 dagar tror jag det är kodat för att vara mer korrekt). Du måste då ringa in och försöka fixa, vilket jag tror blir krångel.

Förtydligande - kommer fungera för person 1, men ej person 2 pga ovan anledningar.

Fungerar ej av flera skäl.

1. Poängen delas ut först senare. Du måste ha kvar kortprodukten för att få poängen.

2. Computer says no. Amex system säger automatiskt nej ifall du har skaffat/bytt kort senaste två månaderna (60 dagar tror jag det är kodat för att vara mer korrekt). Du måste då ringa in och försöka fixa, vilket jag tror blir krångel.

Förtydligande - kommer fungera för person 1, men ej person 2 pga ovan anledningar.
Skulle följnade funka tror du? Jag har SAS AMEX Premium idag och funderar på att uppgradera till Elite. För detta får man 30k poäng efter villkorat spend. Men samtidigt vill jag då bjuda in någon till Elite - antingen erbjudandet om 25k nivåpoäng eller det som kommer senare i Oktober om 100k bonuspoäng för den inbjudne och 60k bonus för mig.

Skulle följnade funka tror du? Jag har SAS AMEX Premium idag och funderar på att uppgradera till Elite. För detta får man 30k poäng efter villkorat spend. Men samtidigt vill jag då bjuda in någon till Elite - antingen erbjudandet om 25k nivåpoäng eller det som kommer senare i Oktober om 100k bonuspoäng för den inbjudne och 60k bonus för mig.

Ja, så länge du förstår att det innebär att ni sitter på två årsavgifter för Amex Elite, utan att möjlighet att avsluta dessa. (eller rättare sagt du kan avsluta - men årsavgiften kvarstår)

Ja, så länge du förstår att det innebär att ni sitter på två årsavgifter för Amex Elite, utan att möjlighet att avsluta dessa. (eller rättare sagt du kan avsluta - men årsavgiften kvarstår)
Jodå! Det förstår jag. Var mer fundersam ifall man kan uppgradera nu och ha samma inbjudningskampanjer som nuvarande elite-innehavare.
Tack för svaret!

lite frågor angående denna kampanj, bjuder man in någon nu får båda 25k nivåpoäng, men inga bonuspoäng? Och väntar man, 90k till nya kunden och 60k till mig, bonuspoäng?

Utanför Göteborg och stockholm så störtdyker antal vendors du kan nyttja Amex hos.
Jag håller absolut inte med! Jag bor i Norrland och har uppskattningsvis ca 80 procent av min kortspend på Amex. Allt livsmedel/dagligvaror. Allt drivmedel. De flesta nätköp.

Även ställen som Rusta, ÖoB, Biltema och Jula tar Amex sedan länge. Även de flesta restauranger jag besöker tar Amex.

För mig tråkiga undantag är Dollar Store, tandläkaren och veterinären. Sen finns det naturligtvis fler, men min erfarenhet är att Amex oftast fungerar numera.

Toppen