Frågor om att boka Eurobonus award resa

Snabb fråga: Bästa sättet att boka en award för 2 vuxna + 2 barn (5 och 7 år gamla) samt kunna applicera en voucher? Hittat en bra resa CPH-LAX men när jag ska boka den online går det ju såklart inte att applicera en voucher då jag sökt för 2 vuxna och 2 barn. Ringa in och be dom applicera eller vad är bästa tillvägagångssättet?

filip23 skrev:Bästa sättet att boka en award för 2 vuxna + 2 barn (5 och 7 år gamla) samt kunna applicera en voucher?Klicka för att utvidga...
En Amex 2-4-1-voucher gäller för maximalt två personer, så att boka fyra med en voucher går inte, vare sig online eller i telefon. Du behöver två vouchers, och två bokningar (lämpligtvis vuxen+barn, vuxen+barn).

filip23 skrev:Snabb fråga: Bästa sättet att boka en award för 2 vuxna + 2 barn (5 och 7 år gamla) samt kunna applicera en voucher? Hittat en bra resa CPH-LAX men när jag ska boka den online går det ju såklart inte att applicera en voucher då jag sökt för 2 vuxna och 2 barn. Ringa in och be dom applicera eller vad är bästa tillvägagångssättet?Klicka för att utvidga...
Jag har för mig att man måste ringa in för att kunna applicera voucher, men är inte säker.

Maxxan skrev:Jag har för mig att man måste ringa in för att kunna applicera voucher, men är inte säker.Klicka för att utvidga...
Nej du kan applicera voucher på hemsidan, men såvitt jag vet endast 1 voucher (åt gången). I och med att ni är fyra så ring in.

Jane Insane skrev:En Amex 2-4-1-voucher gäller för maximalt två personer, så att boka fyra med en voucher går inte, vare sig online eller i telefon. Du behöver två vouchers, och två bokningar (lämpligtvis vuxen+barn, vuxen+barn).Klicka för att utvidga...
Två bokningar behövs ej. Har man två vouchers så löser SAS kundtjänst en bokning, dvs en PNR. Två vouchers går inte att applicera på SAS hemsida. Därför behövs samtal till SAS kundtjänst.

Aidin skrev:Nej du kan applicera voucher på hemsidan, men såvitt jag vet endast 1 voucher (åt gången). I och med att ni är fyra så ring in.Klicka för att utvidga...
Jag tror även att det gäller för barn. Eller så var det som du säger att det var 3 i sällskapet vilket kräver två vouchers.

Har vi någon som senaste tiden bokat bonusresa för 4 pax online och sedan, i efterhand, lagt på 2-4-1 över telefon?

Jag har för mig att det där har funkat tidigare. Jag har aldrig provat själv.

EDIT: Inte för att invänta 2-4-1, utan för att invänta öppettider över telefon.

SimonXYZ skrev:Har vi någon som senaste tiden bokat bonusresa för 4 pax online och sedan, i efterhand, lagt på 2-4-1 över telefon?Jag har för mig att det där har funkat tidigare. Jag har aldrig provat själv.EDIT: Inte för att invänta 2-4-1, utan för att invänta öppettider över telefon.Klicka för att utvidga...

Jag gjorde detta förra veckan. Inte för 4 personer, utan för en person, men var hursomhelst inget problem att applicera voucher i efterhand.

(Av någon anledning funkade det inte för mig att applicera vouchern vid onlinebokningen).

Thornado skrev:Jag gjorde detta förra veckan. Inte för 4 personer, utan för en person, men var hursomhelst inget problem att applicera voucher i efterhand.(Av någon anledning funkade det inte för mig att applicera vouchern vid onlinebokningen).Klicka för att utvidga...

Kunde du applicera 2-4-1 på en bokning för en (1) person?

JacobGBG skrev:Kunde du applicera 2-4-1 på en bokning för en (1) person?Klicka för att utvidga...

Ja, det är inga konstigheter. Det är ju inte egentligen "2 for 1", utan "50% poängrabatt för upp till två personer". Är nog bara vid två eller tre tillfällen som jag faktiskt bokat för två personer när jag använt en "2-4-1".

Med dussinet år här så lär man sig fortfarande något nytt! Har aldrig haft behov av att nyttja voucher solo när jag tänker efter.

Mr Planning skrev:Erfarenhet med att boka "Indien zonen" via BKK, godkänns det?Poängpriset blir det i såna fall slutdestinationens (Indien zonen) ?Klicka för att utvidga...

Regelmässigt så ska det bli South-East Asia pris på bokningen då, om någon vis SAS kundtjänst prisat igenom det som Indien-zon vid något tillfälle är en annan fråga.

Mr Planning skrev:Erfarenhet med att boka "Indien zonen" via BKK, godkänns det?Poängpriset blir det i såna fall slutdestinationens (Indien zonen) ?Klicka för att utvidga...
Slutdestinationen styr poängpriset. Var ju endel som bokade EUR-SIN-CMB med SQ när det gick. Bästa jag sett är HND-FRA-BKK på sas egen sökmotor.

Jag har följande resa i november; ARN-CPH (SK) - CPH-YYZ (AC) - YYZ-YQG (AC) för 2 vuxna + 1 infant. Jag har hela tiden tänkt att barnvagn är ok att checka in vilket så också står på SAS som på Air Canadas, men det slog mig nu att jag kanske måste ringa till SAS (och Air Canada) för att få bekräftat att det finns plats på flighterna för barnvagnen (som vid tex golfbag/cykel). Någon som vet om det räcker att ringa SAS eller måste jag ringa Air Canada också?

Back