Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Jag tittar på att åka (från GOT/CPH) till Detroit andra veckan i oktober. Kommer åka Plus/PE så vill helst åka SAS på långa benet för möjligheten till uppgradering (jag är Diamond). Men med SAS är det orimligt dyrt, kostar drygt 20kkr. Som alternativ finns både Delta & LH för runt 10kkr. Hoppas verkligen att SAS kan få till bättre anslutningar i USA.

Någon som har generella tips kring detta? Just nu överväger jag att köpa SAS ToR Chicago och separat biljett med Delta mellan Chicago och Detroit.

Vilken SAS USA destination är bäst om man tänker byte med separata biljetter, bra hotell nära eller på flygplatsen med bra Wi-Fi?

Om jag istället kör på biljetter via Delta, hur ser det ut med möjlighet att uppgradera?

Verkar som att SAS och SQ kommer fortsätta sitt partnerskap efter SAS urträde ur *A. Om man klickar vidare på länken i mailet så står det att man kan boka poängresor med SQ för EB poäng?! Kankse en dåligt uppdaterad sida från SAS men förhoppningen ökar ju i och med detta :)
SQ.jpg

Edit: Svarade på frågan om Detroit men citat vill inte följa med.

SAS verkar inte riktigt synkat upp annat än de absolut dyraste biljetterna än.

Jag hade flugit till Toronto och bytt flyg där om möjligt. Smidig flygplats och du går igenom amerikansk immigration i Kanada. Så med rejäl bytestid där sparar du tid sen i USA.

Verkar som att SAS och SQ kommer fortsätta sitt partnerskap efter SAS urträde ur *A. Om man klickar vidare på länken i mailet så står det att man kan boka poängresor med SQ för EB poäng?! Kankse en dåligt uppdaterad sida från SAS men förhoppningen ökar ju i och med detta :)Visa bifogad bild 156150
Intressant. Jag gissar på att det blir som med Etihad, att det kostar väldigt mycket poäng och man ej kan använda vouchers. Men hoppas att det blir samma poängpris som övrig tabell.

Ja, men det har varit SAS strategi ett tag att fokusera longhaul på Köpenhamn, med undantag för New York-linjerna.
SAS-undantagen var ARN-NYC och ARN-Chicago. Nu har vi här i Stockholm bara ARN-NYC kvar med SAS flyg till USA. SAS har lagt ARN nästan på OSL-nivå för USA-flyg. Välkommen till CPH Air.

Detta nya innebär problem att boka (än sitt eget konto) i framtiden antar jag. Kan ju dock behövas, minns tillbaka när en resa till Maidera hade bokats med mina poäng och voucher.

"I september introducerar vi också ett engångslösenord (OTP) för att bekräfta bokningar av bonusresor online och offline med partnerflygbolag."

Toppen