Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Är inte poängen som försöker framföras att EBG+ kan använda SAS fast track även när de flyger med andra star alliance-bolag och att när SAS byter till Sky Team kommer EBG+ kunna göra detta när de flyger med andra Sky Team-bolag (men inte star alliance) och iom att det är färre Sky Team-avgångar än Star Alliance-avångar kommer belastningen på SAS Fast Track minska?

Jo, det var så jag tolkade det först men sen började guwonder skriva om joint ventures och hur det skulle påverka och att SAS skulle börja släppa in folk som inte är kunder hos SAS etc.

Men ja, trycket minskar men jag tror i ärlighetens namn inte det kommer minska mycket. Så många pax rör det sig inte om.

Är inte poängen som försöker framföras att EBG+ kan använda SAS fast track även när de flyger med andra star alliance-bolag och att när SAS byter till Sky Team kommer EBG+ kunna göra detta när de flyger med andra Sky Team-bolag (men inte star alliance) och iom att det är färre Sky Team-avgångar än Star Alliance-avångar kommer belastningen på SAS Fast Track minska?
Ja.

Kanske redan är nämnt någonstans, men vilken allians bokar jag idag, då jag ska flyga den 4e September, för övergången till Sky Team är väl den 1e Sept? Är det bokningsdatum som gäller eller flygdatum för att börja åka SkyTeam?
Tack

Kanske redan är nämnt någonstans, men vilken allians bokar jag idag, då jag ska flyga den 4e September, för övergången till Sky Team är väl den 1e Sept? Är det bokningsdatum som gäller eller flygdatum för att börja åka SkyTeam?
Tack

Flygdatum är det. Jag bokade också en biljett efter månadsskiftet som jag ska kreditera till Flying Blue, så lät bli att fylla mina kortuppgifter där tills efter att övergången är gjord, då det verkar som att SAS inte fullständigt raderar ens kortuppgifter om man försöker ändra. Kanske kan hänga ihop med om man använt sig av några förmåner typ fritt sätesval etc.

Edit: Jag läste fel och läste du bokade SAS. Men SkyTeam är det som gäller om du vill använda dina Eurobonusförmåner.

Last edited:
Flygdatum är det. Jag bokade också en biljett efter månadsskiftet som jag ska kreditera till Flying Blue, så lät bli att fylla mina kortuppgifter där tills efter att övergången är gjord, då det verkar som att SAS inte fullständigt raderar ens kortuppgifter om man försöker ändra. Kanske kan hänga ihop med om man använt sig av några förmåner typ fritt sätesval etc.
Okej, låter väl naturligt, frågan är om fasttrack + lounge accesser fungerar. Vi får vl se helt enkelt.

Okej, låter väl naturligt, frågan är om fasttrack + lounge accesser fungerar. Vi får vl se helt enkelt.
Lounge- och fast track-arrangemangen ändras den 1 september, men effekten beror på: 1) vilket flygbolag och vilket rutt du flyger; 2) i vilka program du har status på datumet för flygningen; och 3) på vilken servicenivå du flyger.

EBG+ kunder som flyger SAS i ekonomiklass mellan SAS nav kommer att ha samma förmåner på SAS nav flygplatserna nästa månad som i augusti. EBG+-kunder som flyger SAS i business class från amerikanska flygplatser? Inga fler United-lounger, utan det finns andra lounger istället.

Lite OT men hittade den här bilden på datorn....

Attachments

• sa.png
    sa.png
    {memory} MB · Visningar: 210
Tror aldrig det blev någon A340-400 så det borde vara en A340-300 från Lufthansa. Uniteds målning är så här i efterhand inte speciellt snygg (enligt mig). Och vad liten SAS 767-300 ser ut jämfört med de andra.

Toppen