Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Dåligt insatt, men har 2st bokningar med Star Alliance till Nya Zeeland men har haft oflyt med att hitta Business stolar på dessa anslutningar.
Behöver sikta in målet på Sky teams bolag nu känner jag men har lite funderingar.

1. Kan jag boka med Sky Team redan nu eller måste man vänta tills 1a September?
2. Hur konverteras poängen?
4. Får man tillbaka poäng om man bokar om till Sky Team från Star Alliance?
3. Får man behålla 241 vouchers när vi går över?

/Wick

Dåligt insatt, men har 2st bokningar med Star Alliance till Nya Zeeland men har haft oflyt med att hitta Business stolar på dessa anslutningar.
Behöver sikta in målet på Sky teams bolag nu känner jag men har lite funderingar.

/Wick

/Wick
1. Du måste vänta
2. Det är ingen konvertering
3 (4 enligt din numrering). Om du avbokar får du tillbaka dina poäng
4. (3 enligt din numrering) Ja

Tror aldrig det blev någon A340-400 så det borde vara en A340-300 från Lufthansa. Uniteds målning är så här i efterhand inte speciellt snygg (enligt mig). Och vad liten SAS 767-300 ser ut jämfört med de andra.
Du har helt rätt, A340-300 är det. Inte -600 då den har 5 par dörrar.

Och det var faktiskt den detaljen att SAS plan ser så liten ut som alltid fått mig att undra vad det var för nåt, och att kolla upp alla modellerna idag. Det är nåt med vinkeln jäntemot United, och placeringen brevid 747:an och i kanten av bilden som gör att den ser liten ut. Tänkte först att det var en Boeing narrowbody av nåt slag, men icke.
I andra bilder ser den inte alls så liten ut, även om den är minst:

1723634867902.jpeg
1723634831070.jpeg

Spanar resor till Los Cabos i januari och noterar att ARN (Sas) inte har några direktflyg till USA under dessa datum (tänkte ev flyga via USA för att slippa två byten). Är det tekniska problem eller är det i väntan på Sky Team? Någon som har koll? Får bara upp CPH connections.

Spanar resor till Los Cabos i januari och noterar att ARN (Sas) inte har några direktflyg till USA under dessa datum (tänkte ev flyga via USA för att slippa två byten). Är det tekniska problem eller är det i väntan på Sky Team? Någon som har koll? Får bara upp CPH connections.

Jag antar du menar direktflyg från Stockholm?

Jag testade att bara söka till New York. Och det finns flyg de flesta dagar (inte dagligen dock) till EWR.

Tror snarare det är så att det inte finns några connections inlagda från SAS på EWR. De gillar ju inte att boka någon annanstans än Mexico City. Det finns också roliga prisanomalier där. Go kostar 15000 kr medan business kostar 11000.

Jag testade att bara söka till New York. Och det finns flyg de flesta dagar (inte dagligen dock) till EWR.

Tror snarare det är så att det inte finns några connections inlagda från SAS på EWR. De gillar ju inte att boka någon annanstans än Mexico City. Det finns också roliga prisanomalier där. Go kostar 15000 kr medan business kostar 11000.
Du har inte något exempel på business till MEX för 11k? Jag är där emellanåt och försöker hitta optimala rutten (pris/tid etc). Tack

Du har inte något exempel på business till MEX för 11k? Jag är där emellanåt och försöker hitta optimala rutten (pris/tid etc). Tack

Det var alltså 11k per sträcka insåg jag, liksom Go-priset.

Men om du är sugen på det så sök på ARN-MEX i mitten av månaden typ två veckor så dök det upp. Anslutning via LAX eller JFK på vägen dit, och via MIA på vägen hem med Aeromexico på sista/första benet.

Ja exakt. Hittar också EWR men inga Chicago/Los Angeles/San Fran/Atlanta.... Söker utan connection för att se vad som finns

Det var alltså 11k per sträcka insåg jag, liksom Go-priset.

Men om du är sugen på det så sök på ARN-MEX i mitten av månaden typ två veckor så dök det upp. Anslutning via LAX eller JFK på vägen dit, och via MIA på vägen hem med Aeromexico på sista/första benet.
11k per väg är ett superpris. Hittade några där ja. Stort tack.

Toppen