Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Såg fram emot att testa LH First. Men blev precis ombokad till imorgon pga klimataktivister i FRA. Blev Swiss first istället.

Lite ledsen

PS! Vet någon om LH står för att reimbursha min första hotellnatt i Seoul då jag kommer fram mer än 24h sent eller någon annan kompensation?

Edit. Nu ändrade de så jag tar ett senare plan till Frankfurt idag och hoppas att det löser sig. Mindre connection i Frankfurt.
De har kvar tillfällig bokning med swiss imorgon om det skiter sig

Last edited:
Såg fram emot att testa LH First. Men blev precis ombokad till imorgon pga klimataktivister i FRA. Blev Swiss first istället.

Lite ledsen

PS! Vet någon om LH står för att reimbursha min första hotellnatt i Seoul då jag kommer fram mer än 24h sent eller någon annan kompensation?

Skulle nog vilja påstå att de flesta här på BC skulle anse att en ombokning från LH till LX i F är rena vinstlotten, även om du missar en dag i Seoul. Biljetterna är sannolikt utställda som betalda biljetter så glöm inte att lägga in ditt Eurobonusnummer så kommer du få poäng på flygen (sannolikt ät du ombokad till ARN-ZRH i C och ZRH-ICA i F, vilket borde ge rejält med poäng). LX F lounge i ZRH är riktigt bra den med!

Nej LH kommer inte ersätta din hotellnatt, kolla med din reseförsäkring (kortförsäkring eller utökad hemförsäkring - har du inte detta är det värt att läsa på om detta inför nästa resa och teckna något).

Last edited:
Skulle nog vilja påstå att de flesta här p BC skulle anse en ombokning från LH till LX i F är rena vinstlotten, även om du missar en dag i Seoul. Biljetterna är sannolikt utställda som betalda biljetter så glöm inte att lägga in ditt Eurobonusnummer så kommer du få poäng på flygen (sannolikt ät du ombokad till ARN-ZRH i C och ZRH-ICA i F, vilket borde ge rejält med poäng). LX F lounge i ZRH är riktigt bra den med!

Nej LH kommer inte ersätta din hotellnatt, kolla med din reseförsäkring (kortförsäkring eller utökad hemförsäkring - har du inte detta är det värt att läsa på om detta inför nästa resa och teckna något).
Jag valde ändå att ta en senare flight idag och samma original flight till seoul idag. Är inte så sugen på att gå upp 03.00 (Sverige - Swiss flighten var 06.00 imorgon). Plus att jag tappar en dag i Seoul.

Han ställde ut Swiss biljetter och sedan tillbaka till LHF, så kanske har man tur med poängen ändå, men det är ingen stor grej för mig ändå.

Nu bokade de av resan igen för dagen. Så det blir Swiss ändå med 6h layover i Zürich. Hoppas jag blir nöjd, såg lite fram emot LHF terminalen.

Tack för all hjälp från alla! Ska inte gå mer OT
Swiss First Class lounge är nog next level över FCT. Passa på att ta en powernap i ett av "hotellrummen".

Nu bokade de av resan igen för dagen. Så det blir Swiss ändå med 6h layover i Zürich. Hoppas jag blir nöjd, såg lite fram emot LHF terminalen.

Tack för all hjälp från alla! Ska inte gå mer OT
Njut! Ska erkänna att jag faktiskt satt och hoppades lite på inställt flyg och ombokning till Swiss inför min LH F. ;)

FCT var såklart speciellt med bil ut till flyget etc (ingen Porsche för min del tyvärr) men antagligen inte bättre än Swiss FCL egentligen. :)

Pratade med First class hotline idag som sa att om ens flight från FRA blev inställd så kunde de absolut lösa utresa från MUC/ZRH istället. Nu har det ordnat sig med aktivisterna men kan vara bra att veta

Toppen