Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Noob-fråga, har sökt massor och jag har inte helt koll på lingot.

Åker ARN-FRA-ICN
Arn-Fra=business
Fra-ICN=first

Hem sedan åker jag ICN-FRA-ARN

På ditresan till ICN, har jag tillgång till First Class Terminal? 3,5h Layover. Värt ett besök? (Bokat med poäng)

Tack på förhand

Noob-fråga, har sökt massor och jag har inte helt koll på lingot.

Åker ARN-FRA-ICN
Arn-Fra=business
Fra-ICN=first

Hem sedan åker jag ICN-FRA-ARN

På ditresan till ICN, har jag tillgång till First Class Terminal? 3,5h Layover. Värt ett besök? (Bokat med poäng)

Tack på förhand
Absolut, skulle säga det är lagom tid. Du hinner äta och dricka lite och slappna av.

Tack!
Är det enkelt att ta sig från där man landar (terminal 1?) till FCT?
Och kör de en till planet eller går man själv (oklart vad som ingår i en bonusbiljett)
Du kan aldrig gå från FCT, alltid bil där ifrån.
Inga problem att gå dit, titta någon YouTube film, finns de som spelat in hur man går. Men kortfattad går du ut från flygplatsen, tar vänster och gör förbi alla taxibilar och sen borde du se det.

Ingen skillnad på bonusbiljett och betald biljett, du har samma service oavsett.

Tack!
Är det enkelt att ta sig från där man landar (terminal 1?) till FCT?
Och kör de en till planet eller går man själv (oklart vad som ingår i en bonusbiljett)
Det är bra skyltat hela vägen från utgången vid T1, inga problem att hitta. Ta vänster vid utgången och följ skyltarna så är du där inom någon minut. :)

Från A-gaterna går du ut genom bagagehallen, tar direkt vänster utanför byggnaden. Gå rakt fram förbi taxiremoten som du har på din vänstra sida när du går under den eleverade vägen. Efter ca en minut ser du FCT-byggnaden framför dig.

Bild på det första du ser, tagen idag:

Attachments

• IMG_1512.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 99
Toppen