D
Dreamliner
Guest
Hej från Escape lounge MSP. Halvbra matutbud men bra dryck.
Jag har för mig att det generellt är det utförande flygbolaget som står för notan. Dvs. flyger man SAS betalar de inträdet oavsett vilket kort man använder för att komma in. Men jag kan ha fel.Cristoffer Cedergren skrev:Undra hur mkt SAS tjänar på att loungekostnaden läggs på LH nu när många kör på sitt Senator istället för EBG/EBDKlicka för att utvidga...
Om du flyger SAS Go som senator och besöker SAS *A Gold lounge så går notan till bonusprogrammet M&M och inte till SAS. Möjligtvis att det är oklart om du flyger Plus, vart nota går då.Gnopps skrev:Jag har för mig att det generellt är det utförande flygbolaget som står för notan. Dvs. flyger man SAS betalar de inträdet oavsett vilket kort man använder för att komma in. Men jag kan ha fel.Klicka för att utvidga...
Jag håller med dig och det känns som det mest logiska. Mitt uttalande var baserat på vad jag hört folk säga generellt så jag har ingen källa. Var har du dina uppgifter från?Cristoffer Cedergren skrev:Om du flyger SAS Go som senator och besöker SAS *A Gold lounge så går notan till bonusprogrammet M&M och inte till SAS. Möjligtvis att det är oklart om du flyger Plus, vart nota går då.Klicka för att utvidga...
Gamla kunskaper osv. Det var så när man hade Alitalia-guld och besökte KLMs lounger, då sades det att gick notan till Alitalia. Blev dyrt, dom konka. Vet att OMMAT skrivit på temat. Googlade nu och hittade ett par artiklar om det. Har jag fel får nån här gärna tillföra bättre källor.Gnopps skrev:Jag håller med dig och det känns som det mest logiska. Mitt uttalande var baserat på vad jag hört folk säga generellt så jag har ingen källa. Var har du dina uppgifter från?Klicka för att utvidga...
Trevligt med Illusion special Ed. Inte sett den förr. Vanliga Illusion har jag fått i ett par Senatorlounger förr. Angenämt!Rickard_O skrev:En korvvagn uppdukad i senatorloungen på satelliten i München!Satt riktigt fint med en Spaten tillVisa bifogad bild 154968Visa bifogad bild 154969Efter korven blev det ginprovning då dom även har en ”Special edition” av Illusionist på tillfälligt besök!Visa bifogad bild 154970Visa bifogad bild 154971Har även rabarbertonic, inte sett tidigare!Provar den till en klassisk Bombay senare!Klicka för att utvidga...
Drack båda i en Senatorlounge i början på maj. Den blåa är bäst.Kris skrev:Trevligt med Illusion special Ed. Inte sett den förr. Vanliga Illusion har jag fått i ett par Senatorlounger förr. Angenämt!Klicka för att utvidga...
Då har jag den sämsta kvar att testa, haha. Blir nog en sväng om München Senator om ett par veckor. Får se om den finns kvar.Dreamliner skrev:Drack båda i en Senatorlounge i början på maj. Den blåa är bäst.Klicka för att utvidga...
Den blåa måste ha funnits i loungerna i över ett år. Passa dig om du ska köpa den i taxfreen. Det finns ett alkoholfritt alternativ med för EUR 20:-.Kris skrev:Då har jag den sämsta kvar att testa, haha. Blir nog en sväng om München Senator om ett par veckor. Får se om den finns kvar.Min premiär med den blåa var på en takbar en solig eftermiddag i Berlin för en handfull år sen. Fina fisken!Klicka för att utvidga...
Gissar den är lite på besök pga fotbolls EM i Tyskland då den har koppling till fotboll.Kris skrev:Trevligt med Illusion special Ed. Inte sett den förr. Vanliga Illusion har jag fått i ett par Senatorlounger förr. Angenämt!Klicka för att utvidga...