Sæt buddet lidt op? Indtil 1 af business passagererne lader sig friste til en volunteerly downgrade...Idag säger jag hej från SAS-loungen på EWR istället. Hoppades kunna uppgradera från plus till business efter att mitt bud nekats, men inga lediga säten i business kvar enl personalen här.![]()
Haha, får köra ett utrop i loungen och se vad någon släpper sin plats för.Sæt buddet lidt op? Indtil 1 af business passagererne lader sig friste til en volunteerly downgrade...![]()
Alla flygbolag i världen vill sälja fler flygbiljetter än dom har platser, no-shows är ofta en faktor och att prissättningen på dom biljetterna är hiskeliga! Den downgrade dom behöver utföra på två passagerare tjänar dom igen på den nya intäkten!Haha, får köra ett utrop i loungen och se vad någon släpper sin plats för.
Intressant att SAS fortfarande vill sälja 2 platser i C.
Yes, jag känner till att de gärna överbokar men kombon av att det 1h15min innan avresa är 5 platser i C lediga enl seatmap och att 2 platser är till försäljning som gjorde att jag trodde att det skulle gå att uppgradera. Men det är säkert inget konstigt, jag har rätt dålig koll på sådant.Alla flygbolag i världen vill sälja fler flygbiljetter än dom har platser, no-shows är ofta en faktor och att prissättningen på dom biljetterna är hiskeliga! Den downgrade dom behöver utföra på två passagerare tjänar dom igen på den nya intäkten!
Har för mig jag hört en siffra från en kompis på flygbolag om 6% vill man ligga på plus i försäljning mot den faktiska kabinbeläggningen, sen om det är optimalt i PR-syfte när folk blir avkastade eller downgrade’ade är en annan fråga![]()