Senaste nytt

Poängfest för ditt Mastercard 24 till 26 maj 2024

Hur är det möjligt att saker tar lääängre tid just nu? NYSE och Nasdaq förkortade precis bokföringen med 50% för att ta ett dagsfärskt exempel. Andra system blir också allt snabbare, men här vill SEB ta räntepengar eller vad? Återkommer eventuellt mycket irriterad efter 22. Oavsett skål för X2 helg alla BC vänner från en frequent flyer med tomt konto just nu hos SAS MC, tömt min halva limit som fanns

Fortfarande inte kommit in... Vet inte om det är någon körning under helgen men annars blir det måndag och endast dagens transaktioner på dubbla poäng.

Som jag skrev innan tog det till kl 23:00 tidigare i veckan för mig innan inbetalningen syntes (både SAS MC och Strawberry MC) så bara för att det inte syns kl 22:00 är det inte kört :) Hoppet är det sista som överger en! Håller tummarna för er @M.K och @Brandten

IMG_2429.jpeg

ALL-IN STUREPLAN nu vänner! :cool:

Hur är det nu, får man poäng för insättningar till Revolut och dylikt?
Ber om ursäkt i förväg om frågan varit uppe förut, men jag vill både minnas att jag tidigare fått poäng och att folk har hävdat att man inte får det. Sen kan ju saker ändras med tiden också.

Som jag skrev innan tog det till kl 23:00 tidigare i veckan för mig innan inbetalningen syntes (både SAS MC och Strawberry MC) så bara för att det inte syns kl 22:00 är det inte kört :) Hoppet är det sista som överger en! Håller tummarna för er @M.K och @Brandten
Yes kom in någon gång mellan mitt inlägg och nu. #letsgooooo

Spelar det verkligen någon roll när kampanjhelgen är så länge man har kreditutrymme på kortet?
Har man som många andra bolån så vill man kunna förhandla om dem nu när räntorna går ner. Bankerna är stenhårda med att man inte får ha för höga "lösa krediter" som kort och blancolån. För den saken skull håller man sig så lågt som möjligt, bara det som behövs för en månads inköp. 5000, 10000 eller 15000 kr. Vid löning fyller man på. Och alla har inte typ 1 miljon i löst liggande kapital, det är bundet i fonder etc.

• Gilla
Reactions: M.K
Har man som många andra bolån så vill man kunna förhandla om dem nu när räntorna går ner. Bankerna är stenhårda med att man inte får ha för höga "lösa krediter" som kort och blancolån. För den saken skull håller man sig så lågt som möjligt, bara det som behövs för en månads inköp. 5000, 10000 eller 15000 kr. Vid löning fyller man på. Och alla har inte typ 1 miljon i löst liggande kapital, det är bundet i fonder etc.

Då tycker jag nog att det förhandlas lite väl ofta.
Själv har jag noll kreditvärdighet hos de flesta banker när det kommer till bolån.

Gillar man att hålla sina kortkrediter låga så deltar man nog i fel ”spel”.

@ante_77 Absolut inget problem

Jag har fört bok antal år hitta perfekt balans. Jag betalar ned näst sista bankdagen i månaden.

Håll Dig på max 10-11% utnyttjande av totala kreditutrymmet. Aldrig över 50% utnyttjande på ett kort, betyget sjunker ofta 1,0+ (!!) då direkt månaden efter, enormt uselt faktiskt en enda månad.

@ante_77 Absolut inget problem

Jag har fört bok antal år hitta perfekt balans. Jag betalar ned näst sista bankdagen i månaden.

Håll Dig på max 10-11% utnyttjande av totala kreditutrymmet. Aldrig över 50% utnyttjande på ett kort, betyget sjunker ofta 1,0+ (!!) då direkt månaden efter, enormt uselt faktiskt en enda månad.
Det här ny datapunkt för mig! Många tack!

Toppen