JMG skrev:Förtydligande, när en ToR i BUS till USA enl SAS-tabell kostar 100k och *A-tabell 175k men inte är tillgänglig utan bara erbjuds för 1.5M. Därav 10-15ggr dyrare. Förstår nu att det är feltänk och att jag borde se det tvärtom.Som normal affärsresenär så är jag inte aktuell för inbjudan till Pandion men intressant ändå att SAS för denna begränsade och deras mest värdefulla kundgrupp inte blint fokuserar på biljettpengar utan resonerar lite liknande som jag förde på tal.Hursom, för ett sundare förhållningssätt till bonuspoängen så kommer jag personligen strunta i tabellerna och SAS-reklamen och istället värdera till 3 öre/poäng men med möljlighet till betydligt bättre utväxling om tabellresor erbjuds och om 2-4-1 kan användas. Då är 1M poäng värda 30tkr vilket inte ens räcker till en ToR i longhaul BUS för rimligare förväntningar på bonusresor. Allt över det är ..bonus.För att summera,* Bonuspoäng är ingen skuld utan ska närmast ses som en fiktiv Goodwill-skuld för flygbolagen* Bonusresor i BUS är en fantastisk förmån om det går att nyttja men inget man ska förvänta sig och framörallt inte under högsäsong när de flesta av oss är ledigaDet sagt, jag kommer självklart kolla, betala och signa upp på sökmotorer för bättre chans till upp till 15 ggr högre utväxling.Klicka för att utvidga...