Rickard_O
Medlem
Står det i T&C?Jag kan omformulera, det är max 4 one way.
Jag kan inte hitta det
Står det i T&C?Jag kan omformulera, det är max 4 one way.
Ja det kan ju vara en fritolkning från en medarbetare på SAS, vi alla känner ju till deras kunskaper vid det här laget.Fick det beskedet senast jag bokade award förra året vid denna tid.
Tack för tipset!Tips från tidigare idag:
Men du sa inte när du vill åka så vet inte om det hjälper dig..
Det låter snarare som att någon på kundtjänst fritt gjort egna tolkningar av reglerna. Reglerna är väldigt tydliga att 8 flighter är tillåtna på en bokning, finns inga undantag för enkelresor kontra tur och retur. Får man en sådan agent är det bara lägga på och ringa igen.Fick det beskedet senast jag bokade award förra året vid denna tid.
Agenter kan alltid fippla till det. Var extremt tydlig med vad som avses.Sitter med en resa över jul från GOT till Tokyo via Wien där vi måste övernatta i Österrike för att få till det.
Ska ändå ringa in och lägga på sista benet hem här snart, är det värt att försöka få agenten att klippa benen till och från Wien och få bokningen att gå direkt GOT-MUC-HND på utresan, eller finns en reell risk att:
a) agenten bränner mina platser vid sådan ändring
b) att Lufthansa i något läge hävdar att biljetten är ogiltig pga en routing som deras revenue management egentligen inte tillåter?
Om nej, har ni några konkreta tips på hur man bör instruera agenten att agera för att få bort de extra benen?
Det låter snarare som att någon på kundtjänst fritt gjort egna tolkningar av reglerna. Reglerna är väldigt tydliga att 8 flighter är tillåtna på en bokning, finns inga undantag för enkelresor kontra tur och retur. Får man en sådan agent är det bara lägga på och ringa igen
Agenter kan alltid fippla till det. Var extremt tydlig med vad som avses.
Lufthansas revenue management skiter fullständigt i vad sas bokar så länge sas betalar för biljetten.