Senaste nytt

Singapore Airlines - Book the Cook

Jag kan boka Book the cook i 2 av 3 flyg och 3 av 4 måltider. Ena frukosten kan jag inte boka Book the Cook mellan Shanghai och Singapore. Men det går bra på flyget mellan SIN och FCO för frukost.

Utöver att det är kul att själv välja maträtt och att det verkar vara ett större utbud i Book the Cook. Finns det någon annan anledning? Upplever ni att kvaliteten är bättre?
Är väl lite lotteri vad som är bra. Senaste turen var first från Cph o den maten var bra rakt igenom. Sedan körde jag book the cook på resten. Från Singapore till Bali fick sambon en lobster thermidor som var oätlig o jag fick en köttbit som var väldigt well done. På väg från Sin till Cph i business fick jag ett hyffsat bra lamm men inte lika bra som de som var från Cph. Totalt sett var den rundans mat sämre med Book the cook än den vanliga men det var den gången o inget som säger vad de blir nästa gång.
 

palmen

Moderator
Jag kan boka Book the cook i 2 av 3 flyg och 3 av 4 måltider. Ena frukosten kan jag inte boka Book the Cook mellan Shanghai och Singapore. Men det går bra på flyget mellan SIN och FCO för frukost.

Utöver att det är kul att själv välja maträtt och att det verkar vara ett större utbud i Book the Cook. Finns det någon annan anledning? Upplever ni att kvaliteten är bättre?
De gånge rjag bokat detta har jag alltid blivit serverad mat först, om det nu är värt något.
Kanske bara varit en slump för min del, men har stämt alla gånger jag testat i alla fall.
 

Lollet

Medlem
Någon som har flugit Business CPH-SIN på senaste och kunnat boka Book the Cook?
Ser ut som att det inte går längre.
SIN-HKG sträckan fungerar dock.
1697014788975.png
 

palmen

Moderator
Det gick på SIN-CPH innan pandemin, men det kanske aldrig har gått åt andra hållet som du säger.
Här verkar vara någon lista på vart det finns tillgängligt..
Visa bifogad bild 146658
Ut från Singapore har det gått på de flesta longhaul rutter, däremot extremt få där det varit möjlig på vägen tillbaka.
Köpenhamn som inte ens hade en daglig avgång (för det var väl inte varje dag de flög?) är nog väldigt troligt att de inte hade detta.
 
Toppen