Senaste nytt

Singapore Airlines - Book the Cook

Jeg fikk Satay spyd fra London avgang 20:35, men ikke på SIN-AKL med avgang 22:25. På et eller annet tidspunkt slutter de med det. LHR-SIN var merket som «Dinner» , mens SIN-AKL var «Supper». Kanskje det er så at satay spyd kun serveres til «Dinner»?

• Gilla
Reactions: Gus
Jag trodde också att satay spett alltid serverades som kanapé/förrätt i business, men när jag åkte hem från Singapore till Stockholm, men det var inte så. Man måste beställa detta som en huvudrätt, vilket jag tycker är lite slöseri med huvudrätterna, satay är ju ändå en bara ”gaturätt” i Asien. T o m Thai har alltid satay spett med i serveringen som en kanapé/förrätt.

Jag har fått satay som kanapé, dvs innan och separat från förrätten med Singapore Airlines med undantag från en resa KIX-SIN då serveringen var japansk. Sample size är totalt 4 flights i år. ex-Singapore lär man nog kunna räkna med satay som kanapé dock?

• Gilla
I vår är det äntligen dags att testa SQ Business! Det blir SQ305 (LHR-SIN) ner till lejonstaden och SQ326 (SIN-FRA) hem. Med SQ Business så lockar ju sjävklart Book The Cook. Den mytomspunna Lobster Thermidor är redan bokad för en måltid men jag hade gärna fått lite tips på andra smarriga Book The Cook-rätter, vad är era favoriter? Nu har inte inflight-menyn dykt upp än för min flight, men brukar de "normala" rätterna stå sig bra jämfört med Book The Cook rätterna?

//Axo

Hej! Ska åka med SQ från Shanghai - SIN och SIN- DPS och sedan SIN- FCO. Men jag kan inte välja book the cook på manage my booking på SQs hemsida utan står att det är inflight menu som gäller. Åker business. Vet ni hur man går vidare för att boka book the cook?

Hej!
Jag flyger SQ805 PEK-SIN i F strax innan jul. "Brunch" serveras på flighten. Nån som har nån input på vad som är gott att beställa från Book the Cook? Har tentativt valt "prawn Laksa" från "singaporian", men har också funderat på något från "Western" då det möjligtvis känns mer F-igt än en asiatisk rätt. Som sagt, vad är er take på frågan?

Attachments

• IMG_1963.PNG
    IMG_1963.PNG
    155 KB · Visningar: 318
  • IMG_1964.PNG
    IMG_1964.PNG
    145,8 KB · Visningar: 304
  • IMG_1965.PNG
    IMG_1965.PNG
    143,4 KB · Visningar: 344
Hade kört på laksa personligen för det är en av mina favoriträtter - men vill du ha något vackert att fotografera kanske de andra passar bättre.

• Gilla
Jag kan boka Book the cook i 2 av 3 flyg och 3 av 4 måltider. Ena frukosten kan jag inte boka Book the Cook mellan Shanghai och Singapore. Men det går bra på flyget mellan SIN och FCO för frukost.

Utöver att det är kul att själv välja maträtt och att det verkar vara ett större utbud i Book the Cook. Finns det någon annan anledning? Upplever ni att kvaliteten är bättre?

Toppen