Senaste nytt

Singapore Airlines - Book the Cook

Taggen

Medlem
Hummer blir aldrig bra på flygplan så det är bara att skippa. Eftervärmd och är ofta torr. Har ätit i First på både Thai och SQ och det blir inte bra. Hellre något enklare men godare i så fall.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Lauda 777

Medlem
Här kommer en liten Book the cook rapport från Singapore till Heathrow.

1. Chicken rice. Grymt bra. Smakar precis som på Hawker i Singapore.

chickenrice.jpeg


2. Beef Steak. Riktigt bra också. Något för Well Done för min smak men väldigt fin köttbit. Dock så tycker jag att "middagen" på SQ308 serveras alldeles för tidigt. Hade varit mer nice med ett snack ungefär halvvägs och sen middag innan landning.

beef1.jpeg



Båda i Business på A380.
 

TP12

Medlem
Här kommer en liten Book the cook rapport från Singapore till Heathrow.

1. Chicken rice. Grymt bra. Smakar precis som på Hawker i Singapore.

Visa bifogad bild 149030

2. Beef Steak. Riktigt bra också. Något för Well Done för min smak men väldigt fin köttbit. Dock så tycker jag att "middagen" på SQ308 serveras alldeles för tidigt. Hade varit mer nice med ett snack ungefär halvvägs och sen middag innan landning.

Visa bifogad bild 149031


Båda i Business på A380.
Åkte samma flight på nyårsdagen - sambon var inte 100 % nöjd med köttbiten pga. well done men min kycklingrätt var bra. Överlag bra käk på våra fyra ben med SQ (två var med book the cook). Hade också tur och fick dubbelsängen mellan SIN - LHR, markant bättre benutrymme :)
 

Combo

Medlem
Åkte samma flight på nyårsdagen - sambon var inte 100 % nöjd med köttbiten pga. well done men min kycklingrätt var bra. Överlag bra käk på våra fyra ben med SQ (två var med book the cook). Hade också tur och fick dubbelsängen mellan SIN - LHR, markant bättre benutrymme :)
Åkte samma flight, i dubbelsängen, nästföljande dag :)
Valde inte book the cook, men även min köttbit var well done. Annars bra smak och en rejäl köttbit!
Blev även jag förvånad när de informerade att maten skulle serveras om 1,5 timma, jag tyckte jag nyss hade avslutat frukosten. Men crew var annars uppmärksam och säkerställde bara att "vi fortsätter väl med champagne till maten", det gjorde vi :)
Crew informerade oss även om att platserna vi satt på var mycket bra och passar bra för barnfamiljer. Och det var verkligen gott om plats, lillen kunde tex. sova på tvären mellan oss, hon kröp även in i det stora utrymmet för benen och satt där och lekte en stund.
 
Toppen