Senaste nytt

Strawberry (Nordic Choice) Kreditkort kampanj maj-juli 2023

bvs

Medlem
Ansökte i dag och fick beviljat direkt på mail. Egentligen har jag väldigt få hotellnätter historiskt i norden men nu när Coop avslutade samarbetet med SAS så får det bli hit poängen går och senare, förhoppningsvis, omvandlas till några weekends eller liknande. Är inte alls insatt i programmet sen innan och var inte ens medlem så nu blir det att läsa på och lista ut hur spend ska fördelas :)
 

FFlash

Medlem
Nu verkar det ju som att kortet kommer ganska snabbt men eftersom jag inte har fått mitt ännu kan jag tipsa andra om att man kan ladda ner appen Spendwise (https://apps.apple.com/se/app/spendwise/id1441419364?l=en) och därifrån lägga till kortet i ApplePay för att börja samla jordgubbar redan innan det fysiska kortet dyker upp.

Tar länge för mig och börjar bli orolig kortet kommer i postlådan då när jag är på semester - skulle gärna ticka in första köpen för att trigga bonus…alltså hur funkar det där om du inte fått kortet sp hur kan du ens ”identifiera” det in i spendwise eller hacka in kortnumret etc för nätköp/dylikt?
 

Fredah

Medlem
Tar länge för mig och börjar bli orolig kortet kommer i postlådan då när jag är på semester - skulle gärna ticka in första köpen för att trigga bonus…alltså hur funkar det där om du inte fått kortet sp hur kan du ens ”identifiera” det in i spendwise eller hacka in kortnumret etc för nätköp/dylikt?
Så snart du har fått sms om och valt kod så kan du logga in i spendwise med BankID och där kan man både lägga till kortet i ApplePay (gissar även Google pay?) samt se kortnummer. För att se kortnummer tror jag dock att kortet behöver aktiveras (vilket också görs i appen), det får du avgöra själv om det känns okej innan du fysiskt har det i handen. Jag tyckte att det räckte med ApplePay.

Edit: om det tar tid så kan jag tipsa om att ringa kreditavdelningen då de säkert vill stämma av något eftersom ansökan inte gick automatiskt igenom.
 

bvs

Medlem
Ansökte i dag och fick beviljat direkt på mail. Egentligen har jag väldigt få hotellnätter historiskt i norden men nu när Coop avslutade samarbetet med SAS så får det bli hit poängen går och senare, förhoppningsvis, omvandlas till några weekends eller liknande. Är inte alls insatt i programmet sen innan och var inte ens medlem så nu blir det att läsa på och lista ut hur spend ska fördelas :)

Som sagt, ansökte onsdag förra veckan, sms om att sätta pinkod och uppgraderad till gold i torsdags, kort i brevlådan i dag tisdag, första stay i kväll (Clarion Arlanda). Bokade billigaste rummet och blev uppgraderad till Superior, ingen aning om vad det betyder :) men hela processen har varit väldig smidig.
 

valln

Medlem
Jag är lite sne på SEB kort som sköter Strawberry Mastercard.
Jag ville höja min kredit från 30 000 kronor till 40 000 kronor för att kunna samla poäng i sommar när jag bor flera nätter på hotell.
Fick avslag på höjningen.
När dom gjorde kreditbedömningen framgick det att jag de senaste åren haft inkomst av kapital på 80 000 kronor årligen.

Jag har anmält e-faktura till min bank som är Handelsbanken.

Är det någon som vet vilket datum fakturan för juni månad dyker upp i min internetbank?
När jag betalar fakturan på en gång nollställs väl min kredit?
 

Doctor-X

Medlem
Jag är lite sne på SEB kort som sköter Strawberry Mastercard.
Jag ville höja min kredit från 30 000 kronor till 40 000 kronor för att kunna samla poäng i sommar när jag bor flera nätter på hotell.
Fick avslag på höjningen.
När dom gjorde kreditbedömningen framgick det att jag de senaste åren haft inkomst av kapital på 80 000 kronor årligen.

Jag har anmält e-faktura till min bank som är Handelsbanken.

Är det någon som vet vilket datum fakturan för juni månad dyker upp i min internetbank?
När jag betalar fakturan på en gång nollställs väl min kredit?

Fattar inte vad du menar med inkomst av kapital, aktieutdelning? Har du ingen vanlig lön?
Har relativt bra lön aldrig varit några problem att höja krediten hos SEB kort, har kredit hos AmEx, SEB-kort (2st) samt EnterCard.

E-fakturan dyker oftast upp kring den 10-15:e varje månad - du kan dock se den tidigare i Spendwise appen, hur mycket tidigare vet jag inte - men är alltid samma OCR-nummer, så har du det är det bara att gör en separat inbetalning.

Din kredit nollställs ja, men du kan ändå inte förbruka mer än vad din kredit är (på en ett ungefär finns ett visst utrymme ovan detta), på rullande månadsbasis - köpen kommer således nekas.
 

valln

Medlem
Jo, min vanliga lön är på 370 000 kronor årligen. Inkomst av kapital är aktieutdelning, ränteinkomster och reavinster på aktie- och fondförsäljning. Jag har också kredit på ett Volvokort.

jag förstår inte ditt sista stycke, kan du förklara?
 
Toppen