Ibland är Cervenska mest raljant men här träffar han helt rätt. Det är två saker som är fel och jag vill inte vara så politisk då det dels inte hör hemma på forumet och dels är båda blocken medskyldiga.
Det första är att "vi" nöjer oss med medioker standard. Det är som att vi inte längre har Schweiz välfungerande tåglinjer eller för den delen Kastrup som jämförelse. Man får ibland känslan att det är irakiska järnvägen och Kinshasas flygplats som är jämförelserna utan att veta om de är så dåliga som man lätt tror. Det skälls och har skällts på "luthersk arbetsmoral" och så vidare men det är ju för fan den som byggde vårt välstånd. Det är på samma tema som alla puckon som hittar på egna regler vare sig de jobbar på Lufthansas incheckning, är säkerhetskontrollanter och så vidare. Vad är det för nåt? Det är sånt som det i ett fungerande samhälle är lätt att be om en dubbelkoll varpå en supervisor kommer och rättar till i de fåtaliga fall det skulle hända. Inte i Sverige dock och i synnerhet inte på Arlanda.
Det andra som är en följd av det första är som Cervenka är inne på att vi inte satsar några pengar då budgeten ska gå ihop. Jag är säker på att endera blocket kan komma på saker som kostar för mycket. Kanske är det möjligt att spara där istället för på infrastruktur?
Jag är för egen del förbi stadiet där jag så förbannad längre. Uppgiven absolut, men vad gör man?