Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Ska till Japan i två veckor och undrar om alternativet att skaffa Airalo eller liknande är bäst? Spontant skulle jag helst önskar ett esim direkt från en japansk operatör men hittar inte så mycket info om detta. Är ute efter fri surf och tillgång till japanskt telefonnummer till vettigt pris.
 

Bjjb

Medlem
Ska till Japan i två veckor och undrar om alternativet att skaffa Airalo eller liknande är bäst? Spontant skulle jag helst önskar ett esim direkt från en japansk operatör men hittar inte så mycket info om detta. Är ute efter fri surf och tillgång till japanskt telefonnummer till vettigt pris.
Just tillgången till japanskt nummer kan, vad jag vet, vara besvärligt.

Källa Iijmio
In the case of contracts for SIM with voice capability or SIM with DATA/SMS*, it is necessary to verify the identity of the customer by Mobile Phone Improper Use Prevention Act.

Källa Bmobile

What kind of service is provided by VISITOR SIM?​

VISITOR SIM is a data communication service. There are two types of services. One is 5GB for 10 days and the other is 7GB for 21 days. You can use the service until the data reaches to 0GB or remain days has passed.
No voice communication service (To have voice service in Japan, customers are required to have an ID with a Japanese address to prevent criminal use of the mobile phone).
 
Jag skall till Japan i Juni, och har också kollat lite. Det enda jag har hittat som ger japanskt telefonnummer är mobal.

https://www.mobal.com/

30 dagar/7GB för 7920 yen for short-term sim. De har också long-term sim, som det verkar utan bindningstid, för yen 2970 plus från 1650 yen per månad.

De verkar inte ha eSim, och de skeppar inte till Sverige (men till Danmark), så man måste hämta sitt sim i Japan. Stället man hämtar på Haneda öppnar kl 10, och SK983 verkar anlända 7.00 till 7.30. Man kan också hämta inne i Tokyo på tre ställen, men det verkar som man måste välja var man hämtar när man beställer.
 

Johan F

Medlem
Jag skall till Japan i Juni, och har också kollat lite. Det enda jag har hittat som ger japanskt telefonnummer är mobal.

https://www.mobal.com/

30 dagar/7GB för 7920 yen for short-term sim. De har också long-term sim, som det verkar utan bindningstid, för yen 2970 plus från 1650 yen per månad.

De verkar inte ha eSim, och de skeppar inte till Sverige (men till Danmark), så man måste hämta sitt sim i Japan. Stället man hämtar på Haneda öppnar kl 10, och SK983 verkar anlända 7.00 till 7.30. Man kan också hämta inne i Tokyo på tre ställen, men det verkar som man måste välja var man hämtar när man beställer.

Vi var i Tokyo över påsken, när vi landade med SK983 kl 07.00 så var det inga problem att gå och köpa ett SIM precis utanför tullfiltret (gå till höger 40 meter). Förvisso tog det 1 timme att komma igenom passkontrollen men vi hade inte beställt och det var inga problem att köpa ett SIM. Hustrun betalade 5000YEN för 8 dagar.
 

johan_fbg

Medlem
Vi var i Tokyo över påsken, när vi landade med SK983 kl 07.00 så var det inga problem att gå och köpa ett SIM precis utanför tullfiltret (gå till höger 40 meter). Förvisso tog det 1 timme att komma igenom passkontrollen men vi hade inte beställt och det var inga problem att köpa ett SIM. Hustrun betalade 5000YEN för 8 dagar.
De här fysiska korten, är det bara data eller kan man ringa då också?
 
De här fysiska korten, är det bara data eller kan man ringa då också?
Dom jag köpte för någon veckan sen var bara data, inget nr, osäker på om det fanns.
Jag brukar köpa min japan sim på kamera butiken på flygplatsen men dom hade stängt alla butiker utom en på någon våning med det var sent och den va stängd även den.
 
Toppen