Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Under 2024 har jag använt Airalo globala eSIM för telefon- och dataanslutningar i över 30 länder. Inklusive länder i Amerikas, Europa, Afrika och Asien.

Förra månaden använde jag den i Kina, Indonesien, Vietnam, Thailand, Indien, Sydkorea, Taiwan, Saudiarabien, Egypten och många andra länder. Fungerade bra i Delhi, men jag har inte varit tillbaka till Goa på ett par år. Hjälper till att ha en nyare telefon med rätt mobilband.

Last edited:
Under 2024 har jag använt Airalo globala eSIM för telefon- och dataanslutningar i över 30 länder. Inklusive länder i Amerikas, Europa, Afrika och Asien.

Förra månaden använde jag den i Kina, Indonesien, Vietnam, Thailand, Indien, Sydkorea, Taiwan, Saudiarabien, Egypten och många andra länder. Fungerade bra i Delhi, men jag har inte varit tillbaka till Goa på ett par år. Hjälper till att ha en nyare telefon med rätt mobilband.
Hur fungerar det i länder som kräver legitimation för att köpa simkort ?

Hur fungerar det i länder som kräver legitimation för att köpa simkort ?
Funkar alldeles utmärkt, du behöver inte visa någonting. Vissa länder har legala begränsningar på att dessa tjänster max får användas upp till 60/90/180 dagar i respektive land. Hur väl det efterföljs ska jag inte kommentera, men planerar man en väldigt lång vistelse så är kanske travel e-sim kanske ändå inte den bästa lösningen.

Utöver Airalo finns även Ubigi och Jetpac Global. Personligen tycker jag att Ubigi har funkat bäst i Japan, Airalo har varit billigare i resten av asien, men kanske inte jättebra partners (o därmed uppkoppling). Jetpac ännu billigare och något sämre uppkoppling.

En del svenska operatörer erbjuder också massa data i sina abonnemang. Vi hade fixat Tele2 Obegränsat data vilket ger 40 GB/mån/region, så funkade finfint under 1M-kampanjen (dock vissa länder som inte inkluderas)

Jag upplever Airalo ofta som dyrt. Jag har kört betterroaming och på sistone Lufthansa esim (återförsäljare för breeze). Det har funkat bra nog och sparat mig några hundralappar förra året jämfört mot Airalo.

Toppen