Cristoffer Cedergren
Medlem
Airlo har ett bra paket för 14 länder i Asien så att man inte behöver byta esim och köpa nytt paket när man byter land
Har tyvärr en för gammal Samsung telefon.......Det är betydligt smidigare med E-sim om du har möjlighet. Finns det en anledning till varför du inte vill ha det?
Hur fungerar det i länder som kräver legitimation för att köpa simkort ?Under 2024 har jag använt Airalo globala eSIM för telefon- och dataanslutningar i över 30 länder. Inklusive länder i Amerikas, Europa, Afrika och Asien.
Förra månaden använde jag den i Kina, Indonesien, Vietnam, Thailand, Indien, Sydkorea, Taiwan, Saudiarabien, Egypten och många andra länder. Fungerade bra i Delhi, men jag har inte varit tillbaka till Goa på ett par år. Hjälper till att ha en nyare telefon med rätt mobilband.
Works fine because the SIM plan is tied to a non-local/foreign mobile service provider. Foreign SIMs are allowed to roam in the countries I mentioned, even on foreign SIMs not tied to a KYC/photo ID requirement.Hur fungerar det i länder som kräver legitimation för att köpa simkort ?
Funkar alldeles utmärkt, du behöver inte visa någonting. Vissa länder har legala begränsningar på att dessa tjänster max får användas upp till 60/90/180 dagar i respektive land. Hur väl det efterföljs ska jag inte kommentera, men planerar man en väldigt lång vistelse så är kanske travel e-sim kanske ändå inte den bästa lösningen.Hur fungerar det i länder som kräver legitimation för att köpa simkort ?