Senaste nytt

Live-ish reserapport SFO (6-9 april)

tips runt spårvagnarna - om ni är beredda att stå på plattformarna så gå en eller två stationer innan ni hoppas på. Inte långt emellan dem, och sällan köer vid dessa. Dock kan man glömma sittplats, men i mina ögon är en del av upplevelsen just att stå på trappstegen.
Yes har med hört att det är så man ska göra. Blir ett nytt försök på lördag som planen ligger. Håller med dig, man vill ju helst stå.
 

fcx

Medlem
tips runt spårvagnarna - om ni är beredda att stå på plattformarna så gå en eller två stationer innan ni hoppas på. Inte långt emellan dem, och sällan köer vid dessa. Dock kan man glömma sittplats, men i mina ögon är en del av upplevelsen just att stå på trappstegen.
Åker man istället California street line och går på vid ändhållplatsen vid Van Ness så ser man nästan ingen annan människa. Ta vagnen dit, gå in på Whole foods och köp en macka till lunch och titta på lokalbefolkningen. Ta sedan vagnen tillbaka och sitt vid vattnet och ät mackan.

Vill man prompt kliva på vid Market street så ska man antingen vara tidigt på morgonen (bra om man har jetlag) eller vara beredd på kö.

Vill som vanligt slå att slag för att köpa lokaltrafikspass i appen om man tänker åka mycket. 1/3/7 dagar kostar 13/31/41 dollar för obegränsat resande med allt utom BART. Det tjänar man snabbt in då cable car annars kostar 8 dollar enkel.
 
Last edited:
Åker man istället California street line och går på vid ändhållplatsen vid Van Ness så ser man nästan ingen annan människa. Ta vagnen dit, gå in på Whole foods och köp en macka till lunch och titta på lokalbefolkningen. Ta sedan vagnen tillbaka och sitt vid vattnet och ät mackan.

Vill man prompt kliva på vid Market street så ska man antingen vara tidigt på morgonen (bra om man har jetlag) eller vara beredd på kö.

Vill som vanligt slå att slag för att köpa lokaltrafikspass i appen om man tänker åka mycket. 1/3/7 dagar kostar 13/31/41 dollar för obegränsat resande med allt utom BART. Det tjänar man snabbt in då cable car annars kostar 8 dollar enkel.
Kanon! Tack.

Vilken app är det du tänker på? Jag har laddat ner nån som heter Muni.
 
Last edited:

Shoreline

Medlem
Åker man istället California street line och går på vid ändhållplatsen vid Van Ness så ser man nästan ingen annan människa.
Gillar man öl är tipset att istället gå av/på vid Hyde, och sätta sig på utmärkta vattenhålet Liquid Gold! Gångavstånd till Van Ness om ändhållplats är viktigt :)
 
Frukost intagen. Var nästan nere å hängde på låset vid 06.30 å det var man inte ensam om. Mycket turister på detta hotell med oss :)

Frukostbuffén var över förväntningarna och både ja å min sambo blev måtta å nöjda.

Nu är det en liten promenad som gäller för att hämta upp cyklar som vi hyrt. Fick tipps av Max Timmander här på BC om det. Dock är inte vädret med oss, men inte mycket att göra åt det.
 
Toppen