Jag håller till stor del med dig, men:
Det finns helt klart olika grupper av resenärer. En del har helt missuppfattat vad de behöver göra för att tjäna poäng, och tycker sig ha rest "jättemycket" SAS när de efter några år sitter på typ 3000 EB-poäng eftersom de bara rest billig ekonomi. Jag vet inte vad man kan göra åt dem, annat än att konstatera att det här systemet aldrig kan ge dem något alls.
Men de flesta är dock helt nöjda med att resa ekonomi inom europa, det är vad de är ute efter. Problemet är att jag inte håller med om att eurobonus levererar "helt ok" där; som nu, när vi börjar närma oss semesterförhandlingarna för denna sommar, så är det helt snustorrt med bonusresor helt och hållet till flera typiska sommardestinationer. Dessa tycker jag BORDE kunna få ut något ur eurobonus, men får det inte.
Den tredje gruppen, de jag mest syftade på, var dock de som uppfattat att man kan få en once-in-a-lifetime resa i "förstaklass" (med vilket de flesta menar Business) om man bara fått ihop ett par-trehundra tusen poäng, och verkligen kämpat för att få det, och tänker sig att få en lyxsemester eller komma iväg på en jämn födelsedag eller årsdag eller så. Och först när de står där, och försöker boka, inser att det inte alls räcker att de har poängen, och att det finns flyg, utan att det finns en enorm mängd begränsningar som de aldrig uppfattat. De känner sig, med rätta i min mening, extremt blåsta.