Senaste nytt

Trippla Eurobonus baspoäng mellan 01 JAN-15 MAR 2013

Har du fått erbjudande om 3x baspoäng från Eurobonus?

• Total voters
    205
  • Poll closed .
Har inte orkat läsa igenom hela traden, sa jag ursäktar om fragan varit uppe redan. Men vilka villkor gäller för code share.

Mitt resemönster med SAS där jag använt EB har varit extremt enkelt det senaste aret, Zurich till Stockholm i Ekonomi eller extra da detta är helt privata resor. Gäller erbjudandet även för codeshare resor?

Det jag märkt är att det är en välldig skillnad i de poäng man far i ekonomi (100% mot 25%) mellan de som körs av Swiss med codeshare SAS eller om man tar flighter som körs av SAS.

Kampanjen brukar inte gälle på codeshare flygningar som är opererad av andra flygbolaget. Det är enklast att du undviker alla codeshare flygningar.

Och en annan kommentar

Uppenbarligen har de riktat erbjudantet rätt smart eftersom de i mitt mail tagit hänsyn till mitt resemönster och angett hur manga resor Stockholm-Zurich jag maste göra (4 ToR i economy extra) för att kvailificera mig till guldkort.

Maste säga att det är ett smart sätt att fa mig att titta mer pa SAS och kanske försöka ta mig upp till Guld igen. Fast jag vet inte riktigt vad jag skulle göra med 2 olika guldkort inom *A.

Dr. Miles: Tackar för svaret

Da jag tittat lite mer pa det sa inser jag att det inte kommer att vara särskillt attraktivt för just mig, men jag maste säga att det är en smart utformad kampanj.

Någon som vet om detta även gäller om mitt jobb bokar biljetten via en resebyrå och jag sen lägger in mitt EBB via lufthansas sida?

Maste säga att det är ett smart sätt att fa mig att titta mer pa SAS och kanske försöka ta mig upp till Guld igen. Fast jag vet inte riktigt vad jag skulle göra med 2 olika guldkort inom *A.

Fungerar bra med mer än ett guldkort i *A. Det hade t.ex. varit rätt trist om SK konkat och man suttit där utan kort
eller så kan det vara en fördel vid ev. uppgradering att vara guldmedlem i det bolag man just då flyger med...

Toppen