Senaste nytt

Inofficiell BC-träff innan SAS Diamond Event 2022-11-15 på Kastrup

Du menar att göra EuroBonus Gold till motsvarande Miles and More Frequent Traveller, typ?

Jag är helt övertygad om när det kommer. Ungefär när de känner att inkomsterna från folk som försöker nå lifetime gold börjar sjunka.

Samtidigt så kanske man inför Lifetime Diamond för att ännu mer lova "pie in the sky when you die".

Jag tror inte en minut på att *A Gold kommer att försvinna från EBG men däremot ser jag det inte som omöjligt att kravet för att nå guld höjs framöver.

Det rimmar ju dåligt med vad som sagts från eventen där de uttrycker sig som att guld är för bra och behöver bli sämre.

Det signalerar ju att man inte tänker göra något med diamond för att stärka förmånerna, utan man försämrar hellre guldprodukten. Lite bakvänt kan jag tycka men så är jag ju inte VD för ett fallerande flygbolag så jag låter andra lura ut vad som funkar i detta sammanhang.

Nej, Star Alliance Gold kommer försvinna, samtidigt som man behåller förmåner på SAS såsom extra bagage och lounge.

Men vi får se, nu är väl eventet i Stockholm snart och sen kommer meddelandena om alla enhancements efteråt som traditionen bjuder.

Det rimmar ju dåligt med vad som sagts från eventen där de uttrycker sig som att guld är för bra och behöver bli sämre.

Det signalerar ju att man inte tänker göra något med diamond för att stärka förmånerna, utan man försämrar hellre guldprodukten. Lite bakvänt kan jag tycka men så är jag ju inte VD för ett fallerande flygbolag så jag låter andra lura ut vad som funkar i detta sammanhang.

Nej, Star Alliance Gold kommer försvinna, samtidigt som man behåller förmåner på SAS såsom extra bagage och lounge.

Men vi får se, nu är väl eventet i Stockholm snart och sen kommer meddelandena om alla enhancements efteråt som traditionen bjuder.
De säger ju även på eventet att eurobonus är viktigt. Om man inte skulle bli Star Alliance Gold utan att dra in ett EBD så skulle de även tappa många kunder pga det och mycket lojalitet.

FiInns många andra saker man kan "försämra" med EBG än att göra det till en nivå under Star Alliance Gold.
Mycket har redan implementerats som att man tex inte får välja bästa platserna i ekonomi längre (åtminstone inte på longhaul).

Jag personligen tror inte en sekund på att EBG inte kommer att klassas som Star Alliance Gold framöver. Däremot kommer det högst troligt komma andra "försämringar" samt att man stärker värdet för EBD istället. Det är min profetia, vi får väl se vem som har rätt om 5 år.

Enig med Dig. *A Gold är en grundläggande fõrmån. Inte en chans att de tar bort denna som vanligt folk ofta uppskattar mest med EBG.

Jag har skrivit det förr som en förhoppning från min sida och vem vet, kanske “might” står för denna? Varför inte slå samman Gold och business på SAS lounger i huvudstadstriangeln och samtidigt göra om Gold loungen till DiamondClub? Något uppseendeväckande bra som ger eko i frequent flyer världen. SAS har överraskat förr!

Vi ses i morgon, alltid kul med spekulationer, tack för mig.

Last edited:
Toppen