Senaste nytt

Inofficiell BC-träff innan SAS Diamond Event 2022-11-15 på Kastrup

I plus? Jag har det nästan jämnt i go, är det ett tomt säte är det nästan alltid bredvid mig.
En checkin eller gate agent kan ju alltid placera ut en person på vilken plats som helst.


Håller med, om det blir en block som inte går att lyfta, om inte planet är så fullt att platsen behövs och då blir det möjligt att placera någon där.
Både plus och go.
 

eddo

Medlem
Upplever att jag i princip alltid har seatblock i Go så länge planet inte är helt smockfullt. Inte lika ofta i Plus av någon konstig anledning.
 

mha321

Medlem
Upplever att jag i princip alltid har seatblock i Go så länge planet inte är helt smockfullt. Inte lika ofta i Plus av någon konstig anledning.
Min spontana gissning är att guld innehavare "slår igenom" seatblock. Men inte bara när man aktivt väljer plats utan att även automat placeringen kan sätta gold på platser som annars skulle ha seatblock.

Det är ju också så att gold och diamond har samma prioritet idag och flyger man plus är sannolikheten att man har gold extremt mycket högre...
 

Jannes

Medlem
Det, och sedan kanske en effekt av att ogärna ge Plus en rad till bara för att möjliggöra seatblocks. Men svårt att säga utan att ha sett beläggningen i övrigt.
 

TP12

Medlem
Upplever att jag i princip alltid har seatblock i Go så länge planet inte är helt smockfullt. Inte lika ofta i Plus av någon konstig anledning.

Som simpel EBG och en arbetsgivare som normalt inte tillåter annat än eco vid kortare flygningar så upplever jag att jag i väldigt stor utsträckning har fått seatblock. På CPH-ARN-CPH så innebär det ofta att jag sitter med blockat mittsäte på första raden i eco samtidigt som väldigt stor del av plus har fulla rader. I sådan situation har jag svårt att se att mervärdet i plus väger upp nackdelen med att ha någon i mittsäte, skulle vara poängintjäningen på biljetten i så fall.
 

palmen

Moderator
Jag har aldrig fått seatblock, har till och med fått en mellan mig och Lorden som båda är diamant trots att planet inte varit fullsatt någon gång.
Så här ser min flight ut idag. När checkin öppnade igår var tex 11A ledig, det är den inte längre. Får se om det håller med egen rad vid nödutgång när vi boardat också. Verkar ju dock långt ifrån fullt.
Screenshot_20221118_152903.jpg
 

M.K

Medlem
@Remington Steele aldrig? Reser du incognito? Lägg in status i bokning.

60-70% uppskattar jag min seat block till, nu senast på två av fyra flighter, dock kom jag på en tidigare flight vid gate på den ena utan.
 
Toppen