Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

mha321

Medlem
De la ned samarbetet med Amex för flera år sedan, före det var det bara Amex som gällde.
Det handlade väl dock bara om deras cobrand-kort. Det går fortfarande att betala med Amex på en Costco i USA så vitt jag vet.
 

Homer

Medlem
Det handlade väl dock bara om deras cobrand-kort. Det går fortfarande att betala med Amex på en Costco i USA så vitt jag vet.

Inte enligt deras egen sida


och massor av artiklar som dessa
Det går tydligen inte med Mastercard kreditkort heller, men däremot Mastercard betalkort (debit card)
 

mha321

Medlem
Inte enligt deras egen sida


och massor av artiklar som dessa
Det går tydligen inte med Mastercard kreditkort heller, men däremot Mastercard betalkort (debit card)
Huh, jag kunde svurit på att jag använt amex på ett sådant efter att det gått ut, men det måste vara trasigt minne där.

Lite fascinerande att de inte tar Mastercard heller. Frågan är väl om de tar MC och/eller Amex genom apple/google/samsung-pay som de ju anger att de tar...
 

Rickard_O

Medlem
Amex nfc funkar väl inte på någon av dom där Verifone kortterminlerna?
Dom känns allmänt värdelösa överlag, så jävla ofta dom glappar också när man ska trycka in chipet, så man får stå och fippla med kortet samtidigt som koden ska tryckas in.
 

Micce1980

Medlem
Är det den nya svarta kortläsaren på ICA så tar de Amex via blipp, men man behöver lägga kortet rätt och ibland prova flera gånger!
Verkar stämma. Med deras tidigare kortläsare kunde jag öppna plånboken och nästan nudda för att blippa kortet men det gick inte med den nya ja men har nu vid tre tillfällen tagit ut kortet och lagt det på, då fungerar det
 

Per A

Medlem
Jag skulle förnya mitt kort på SvD-prenumerationen då mitt gamla Amex Elite gick ut. Gick dock inte att byta till mitt nya Amex Elite, då SvD:s betalningstjänst inte längre stödjer Amex.

Kan också berätta att det verkar vara dåligt med Amex-stöd när man snabbladdar elbilen på stan. På både E-on och Recharge-stationerna fick mitt SAS-MC rycka in istället. Trist för Amex att missa dessa affärer. Trist för mig också, när jag körde fossilbil hade jag Preem-bonus kopplad till Amex-kortet.
 

infosky

Medlem
Jag skulle förnya mitt kort på SvD-prenumerationen då mitt gamla Amex Elite gick ut. Gick dock inte att byta till mitt nya Amex Elite, då SvD:s betalningstjänst inte längre stödjer Amex.

Kan också berätta att det verkar vara dåligt med Amex-stöd när man snabbladdar elbilen på stan. På både E-on och Recharge-stationerna fick mitt SAS-MC rycka in istället. Trist för Amex att missa dessa affärer. Trist för mig också, när jag körde fossilbil hade jag Preem-bonus kopplad till Amex-kortet.

Testa via denna länk så ska det gå att betala med Amex. Samma med Omni där man måste gå via Klarna annars funkar det inte:

 
Toppen