Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej vänner! Är relativt ny på forumet och letar efter en resa från LLA-NYC för tre vuxna till nästa sommar. Förstår att inte många platser har släppts ännu. I dagsläget finns det enbart biljetter med LOT. Är det stor chans att det dyker upp tre platser med andra bolag än LOT? Eller ska jag köra på detta med 787-8?
 

Mr Basic

Medlem
Hej vänner! Är relativt ny på forumet och letar efter en resa från LLA-NYC för tre vuxna till nästa sommar. Förstår att inte många platser har släppts ännu. I dagsläget finns det enbart biljetter med LOT. Är det stor chans att det dyker upp tre platser med andra bolag än LOT? Eller ska jag köra på detta med 787-8?
Finns det 3 business-award med LOT skulle jag boka det, skulle det dyka upp ngt bättre kan du alltid boka om för 150kr pp.
 
Ok.
Låter ju bra. För närvarande finns enbart Arn-Nyc som bonus.antar att det beror på att SAS inte släppt sina biljetter? Jag pratar nu runt 3 augusti.
 

Johan F

Medlem
Välkommen till forumet, kul att ha dig här!

Grundregeln är att boka först och tänka sen, du kan alltid avboka/omboka om du hittar bättre alternativ senare. Sen är det så att vissa flygbolag har black-out perioder där de inte släpper några award-biljetter alls och sommarperioden är en sådan så det är inte alls säkert att du hittar bättre alternativ senare.

Hoppas ovanstående hjälper och återigen välkommen till forumet!
 
Tack så mycket för att jag får ta del av all expertis. Hur fungerar det i praktiken om jag bokar en enkelresa och sedan i efterhand lägger på returen? Jag tänker rent poängmässigt är en enkelresa dyrare än en ToR.
 

palmen

Moderator
Ok.
Låter ju bra. För närvarande finns enbart Arn-Nyc som bonus.antar att det beror på att SAS inte släppt sina biljetter? Jag pratar nu runt 3 augusti.
SAS släpper sina awards ca 330 dagar innan generellt. Så det är drygt 1 månad bort. Boka det due hittat om det passar er, annars kommer någon annan ta platserna.
 
Tack så mycket för förslagen. Ska söka på dessa!

TAP har lagt ner rutten. Tråkigt när det görs med kort varsel, men samma sak skedde förra året när de från ingenstans bestämde sig för att lägga ner Kapstaden. Aviserades också nära inpå.
Otroligt tråkigt är det givetvis. Men då vet jag anledningen i alla fall, att de lagt ner rutten. Tackar!
 

Fredde18

Medlem
2 av 4 i familjen har business på en flight från Arlanda till Addis (och vidare ut mot havet sen) med Ethiopian. De andra 2 fick enbart ekonomi. Söker man samma avgång från Oslo (kärran utgår ju därifrån) öppnas dock 2 business-platser till upp.
Rätta mig om jag har fel men i detta fall finns väl inga genvägar för att få dessa platser och kliva på på Arlanda utan det blir att ta sig till grannlandet om vi vill säkra dessa 2 ytterligare säten fram i planet?
Oslo-Addis går väl som en flight utan möjlighet att boka av sträckan till Arlanda…
 

Flyer722

Medlem
2 av 4 i familjen har business på en flight från Arlanda till Addis (och vidare ut mot havet sen) med Ethiopian. De andra 2 fick enbart ekonomi. Söker man samma avgång från Oslo (kärran utgår ju därifrån) öppnas dock 2 business-platser till upp.
Rätta mig om jag har fel men i detta fall finns väl inga genvägar för att få dessa platser och kliva på på Arlanda utan det blir att ta sig till grannlandet om vi vill säkra dessa 2 ytterligare säten fram i planet?
Oslo-Addis går väl som en flight utan möjlighet att boka av sträckan till Arlanda…
Du kommer inte kunna gå ombord planet från Stockholm med biljett från Oslo.
 

squeezen

Medlem
2 av 4 i familjen har business på en flight från Arlanda till Addis (och vidare ut mot havet sen) med Ethiopian. De andra 2 fick enbart ekonomi. Söker man samma avgång från Oslo (kärran utgår ju därifrån) öppnas dock 2 business-platser till upp.
Rätta mig om jag har fel men i detta fall finns väl inga genvägar för att få dessa platser och kliva på på Arlanda utan det blir att ta sig till grannlandet om vi vill säkra dessa 2 ytterligare säten fram i planet?
Oslo-Addis går väl som en flight utan möjlighet att boka av sträckan till Arlanda…
Ja hur konstigt det än kan låta får du nog då boka Arlanda-oslo först och starta resan där
 
Toppen