Hej Jacob,
dags för mig med att delta diskussion med mina idéer.
Intjäning av EB poäng...
Jag tror inte att det är möjligt att få 100% intjäning av alla bokningsklasser så här kommer mitt förslag:
C, D, J, Z: 200%
Y, S, B: 150%
M, H, Q, E: 100%
W, U, K, L: 50%
T, G, O, V: 25%
Det innebär att W, U, K, L skulle ge 50% istället för det nuvarande 25%.
24h öppetköp...
Håll gärna detta kvar. Det gynnar alla resenärer oavsett flyger på tjänsten eller privat.
Kundservice...
Kundservice som fungerar redan bra men skulle gärna se ett 24/7 EuroBonus Gold service också i Sverige istället för bara den som i Danmark.
Uppgrade med EB poäng...
Jag skulle gärna se möjligheten att boka upgrade med EB poäng inom Europa också och inte bara på interkontinentala linger.
Option Town upgrade...
Jag skulle gärna se möjligheten att boka upgrade med Option Town inom Europa. Du kan göra detta redan om du flyger med SAS dotterbolag Blue1 så varför inte på moder bolaget också.
Service Domestic Sverige...
Enligt SAS nya strategi 4Excellence skall Economy Extra införas också på inrikes linjer i Sverige. Jag önskar att det skulle fortfarande serveras frukost onboard på avgångar som avgår före kl. 9:00 oavsett bokningsklass.
Ni andra har kommit med andra förslag så tror att du, Jacob, kan göra en bra summering av alla förslag.
Vi syns på fredag!
PS: Hoppas ni andra inte blir sura på mig att inte håller med er om intjäning av EB poäng.