Senaste nytt

Hur skulle du vilja se att SAS förbättras?

Mat i ekenomiklass... flyger själv ofta till Paris och några andra destnationer på kontinenten, då har det oftast blivit anda bolag för de är dels billigare, och dels serverar de en något. Har hört på senare tid att det ska ingå frukost före 09:00 till Göteborg, men inget om någon servering till andra destinationer på andra tider.

Alla inrikes avgångar i Sverige som avgår före kl. 9:00 får du gratis frukost serverat. Den är mycket bättre än t.ex. Malmö Aviation - tycker jag.
 
Hej Jacob,
dags för mig med att delta diskussion med mina idéer.

Intjäning av EB poäng...
Jag tror inte att det är möjligt att få 100% intjäning av alla bokningsklasser så här kommer mitt förslag:
C, D, J, Z: 200%
Y, S, B: 150%
M, H, Q, E: 100%
W, U, K, L: 50%
T, G, O, V: 25%
Det innebär att W, U, K, L skulle ge 50% istället för det nuvarande 25%.

24h öppetköp...
Håll gärna detta kvar. Det gynnar alla resenärer oavsett flyger på tjänsten eller privat.

Kundservice...
Kundservice som fungerar redan bra men skulle gärna se ett 24/7 EuroBonus Gold service också i Sverige istället för bara den som i Danmark.

Uppgrade med EB poäng...
Jag skulle gärna se möjligheten att boka upgrade med EB poäng inom Europa också och inte bara på interkontinentala linger.

Option Town upgrade...
Jag skulle gärna se möjligheten att boka upgrade med Option Town inom Europa. Du kan göra detta redan om du flyger med SAS dotterbolag Blue1 så varför inte på moder bolaget också.

Service Domestic Sverige...
Enligt SAS nya strategi 4Excellence skall Economy Extra införas också på inrikes linjer i Sverige. Jag önskar att det skulle fortfarande serveras frukost onboard på avgångar som avgår före kl. 9:00 oavsett bokningsklass.
Ni andra har kommit med andra förslag så tror att du, Jacob, kan göra en bra summering av alla förslag.

Vi syns på fredag!

PS: Hoppas ni andra inte blir sura på mig att inte håller med er om intjäning av EB poäng.
 

agehall

Medlem
PS: Hoppas ni andra inte blir sura på mig att inte håller med er om intjäning av EB poäng.

Ojojojoj vad sur jag blir nu! :)

Näe, det är nog önsketänkande att man skulle få 100% (eller mer) på samtliga bokningsklasser. Jag tror de flesta av oss skulle vara nöjda om vi fick mer på några av dem, precis som du föreslår. Det ju det faktum att det är så många klasser som bara ger 25% idag som är trist.
 

Magino

Medlem
Fast tanken var ju att få ett perfekt SAS och i ett perfekt SAS så får man 100% på alla biljetter. Sedan hur det är önsketänkande eller inte vet jag inte, men helt klart borde det vara möjligt att de lägsta klasserna får minst 50% istället för 25%. När jag pratar om de lägsta klasserna menar jag inte de åtta lägsta klasserna utan kanske de tre/fyra lägsta.
 

Homer

Medlem
100% i billigaste ekonomi
+
50% silver bonus
100% Guld bonus
200% Pandion

NB BA ger 100% bonus i billigaste ekonomi + 100% far bade silver och guld
och snart tjanar man 100% med Iberia ocksa...
 

Jacob

Medlem
Bra med feedback så här långt med många kul förslag. Det mesta känns konstruktivt och genomtänkt vilket jag uppskattar och det kommer garanterat uppskattas av SAS också (ni kan vara säkra på att de följer med i den här tråden hur som helst).

Någon input från er övriga? Det är många aktiva på den här sidan som ännu inte delat med sig av sina åsikter. Nu har ni chansen!
 

Jacob

Medlem
Angående fredagen

Jag behöver all feedback och alla förslag senast onsdag sen eftermiddag för att ha en möjlighet att sammanställa och förbereda en presentation till SAS på fredag.

Presentationen ska vara på max 10-15 minuter så pga tidsbegränsningen kommer det vara omöjligt att ta upp allt som nämnts i denna tråd.
Prioritet kommer därför ges till åsikter och idéer som tagits upp av flera medlemmar. Åtta personer har exempelvis nämnt i någon bemärkelse att det skulle vara önskvärt med 100% intjäning på fler eller samtliga ekonomiklass biljetter. Så den punkten kommer givetvis med.
I brist på annat tror jag det är det mest rättvisa.

Ni som ska med till Arlanda på fredag får säkert möjlighet att själva prata med SAS personal och vi har även SAS representanter med på kvällen på Grand Hötel.
I övrigt finns denna tråd kvar som SAS kan gå in och läsa i.

Så skriv på vad ni tycker SAS är bra på och vad de kan göra bättre. Två och en halv dag kvar för att ge input...
 

fly4fun

Medlem
Jag saknar verkligen en SAS rutt till Krakow. Polens andra största stad, turistort #1, största befolkningscentra, nära till flertal stora turisattraktioner, m.m. Vad väntar ni på SAS?
 

Alx

Medlem
100% poängintjäning även på de billigaste biljetterna vore ett rejält lyft. Det skulle göra EB betydligt mer attraktivt i en marknad där allt fler företag har ekonomiklasspolicy.

EB enkelbiljetter för 50% av poängpriset istället för dagens 60% vore också önskvärt.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag har resan skrivit detta men jag skriver en gång till.

Tillåt stopover på bonusresor med Star Alliance partner!
Detta egentligen kan inte kosta för SAS extra väl?
 
Toppen